باشگاه خبری فراساحل: تصمیم کشتیرانیهانجین کره جنوبی مبنی بر اعتراف علنی به ورشکستگی یک زنگ هشدار جدی برای همه بخشهای صنعت کشتیرانی دنیا به ویژه مشتریان به شمار میآید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، سیترید در تحلیلی نوشت: اگرچه شاهد ورشکستگی تعدادی از شرکتهای کشتیرانی در دنیا بودهایم اما این برای اولین باری است که یک کشتیرانی بزرگ که از لحاظ ظرفیت در رده هشتم جهان قرار دارد به ورطه ورشکستگی سقوط کرده است. بر اساس این تحلیل کشتیرانی هانجین تنها کشتیرانی نیست که در دام بدهکاری پنج میلیارد دلاری گرفتارشده است و هرساله شاهد ضرر مالی زیادی بود، بلکه هیچ خط کشتیرانی کانتینری در حال حاضر در دنیا قادر به سود آوری نیست حتی مرسک -غول کشتیرانی دنیا- نیز در نیمه نخست سال جاری میلادی در حدود 114 میلیون دلار ضرر مالی را تجربه کرد.
این تحلیل در ادامه آورده است: کشتیرانی NOL ژاپن و کشتیرانی اتحادیه عرب UASC نیز در شرایط نامطلوبی به سر میبرند، کشتیرانی NOL قبل از اینکه از سوی CMA CGM فرانسه خریداری شود ضرر مالی بسیاری را متحمل شده بود و از سوی دیگر کشتیرانی اتحادیه عرب نیز قبل از اینکه برای ادغام با هاپاگ-لوید آلمان به توافق برسد، بدهکاری چهار میلیون دلاری را به بار آورد. ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی این پیام را در خود دارد که صنعت کشتیرانی نمیتواند به شیوهای که در دو دهه گذشته تجارت کرده است ادامه دهد.
کد خبر : 2281