باشگاه خبری فراساحل : لازمه رسیدن به قدرت دریایی فرهنگ سازی در حوزه دریاست (خبر عمومی)

باشگاه خبری فراساحل: معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ‌ایران گفت: سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به قدرت دریایی پایین است در حالی که لازمه رسیدن به آن، فرهنگ‌سازی در حوزه دریا و نقش آن در توسعه همه جانبه کشور است. معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به قدرت دریایی پایین است در حالی که لازمه رسیدن به آن، فرهنگ سازی در حوزه دریا و نقش آن در توسعه همه جانبه کشور است.


امیر دریادار پیمان جعفری تهرانی در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در نوشهر افزود:  برآیند بررسی‌ها نشان می‌دهد که شناخت جامعه در حوزه دریا و قدرت دریایی نسبت به سایر بخش‌ها خیلی پایین‌تر است. وی ادامه داد: دریا به عنوان یک نعمت الهی ظرفیتی است که در صورت پی بردن مسئولان و دست اندرکاران امر به اهمیت آن، می‌توان از دریا در تولید انرژی، حمل و نقل، شیلات، گردشگری، صنعت مدیریت در بنادر و در دیگر بخش‌ها به طور مطلوب بهره برد. معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: باید با رشد آگاهی و افزایش سطح فرهنگ افراد جامعه نسبت به دریا و نیز فراهم‌سازی زیرساخت‌ها ، جمعیت را به سواحل گرایش داد تا بتوانند برای ادامه حیات و تامین معیشت از مزیت‌های دریا استفاده کنند. جعفری تهرانی گفت: دولت تدبیر و امید دراین حوزه راهکارهای فراوانی ارائه داد که از جمله آن تبیین نقش دریا در تامین امنیت ملی و توسعه بوده است .


فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز در با معرفی این دانشگاه و نقش آن در کشور به شرکت‌کنندگان در گردهمایی، گفت: بیشترین نیروی انسانی در نیروی دریایی ارتش دانش آموخته و تربیت شده این دانشگاه هستند. امیر دریادار دوم خرداد حکیمی‌افزود: دانشگاه دریایی نوشهر در سال 1360 اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف کرد و از آن زمان تاکنون تحولات شگرفی در سایه حمایت و رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری در این دانشگاه ایجاد شده است. وی ادامه داد: اکنون این دانشگاه با 6 دانشکده دارای رشته‌های ناوبری و فرماندهی کشتی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسردریایی، تفنگداران دریایی و علوم پایه است و تاکنون توانسته است نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد را برطرف کند.


فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت که برنامه آموزشی این دانشگاه بر مبنای تربیت افسران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی‌ایران و سایر سازمان‌های دریایی است. چهل و نهمین گردهمایی معاونان آموزشی و موسسات آموزش عالی کشور صبح روز چهارشنبه 3 شهریور در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر آغاز شد و تا پنجشنبه 4 شهریور ادامه داشت. دراین گردهمایی 2 روزه 190 معاون آموزشی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور شرکت دارند که درباره مدیریت منطقه ای، ساماندهی موسسه‌های آموزش عالی، ماموریت گرایی، هدفمند سازی ارتباط تحصیلی، اشتغال و نظام جامع آموزش‌های مهارتی بحث و تبادل نظر می‌کنند. چهل و هشتمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی کشور شهریور ماه پارسال در دانشگاه غیردولتی شمال کشور در شهر آمل برگزار شده بود.



  کد خبر : 2228
 
پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۲۰:۴۵