باشگاه خبری فراساحل : الزامات زیست محیطی چالش آینده صنعت بانکرینگ کشور (محیط زیست)

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: با توجه به دورنمای استقبال از سوخت LNG در صنعت کشتیرانی جهان، صنعت بانکرینگ کشور باید به فکر ایجاد ایستگاه‌های عرضه LNG در خلیج فارس باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، علی اکبر صفایی دقایقی پیش در نخستین سمینار سوخت‌رسانی دریایی در خلیج فارس گفت: کاهش نرخ و کرایه حمل طی سال‌های اخیر صنعت کشتیرانی جهان را نسبت به مدیریت هزینه‌ها  حساس کرده است؛ که اتفاقا یکی از مهمترین بخش‌های هزینه‌ای همین‌ مسئله سوخت است.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران یکی از راهکارهای این شرکت و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ ایران را تامین سوخت از بانکرهای داخل اعلام کرد و گفت: ما در جهت راهبرد اقتصاد مقاومتی تا 90 درصد سوخت مورد نیاز را از منابع داخلی تامین می‌کنیم. وی این مسئله را فرصت خوبی برای توسعه صنعت بانکرینگ کشور دانست و عنوان کرد: در بخش روانکارها و خدمات جانبی نیز بیشتر نیاز صنعت کشتیرانی کشور از داخل تامین می‌‌شود که با توجه به پتاسیل‌ها ی بسیار‌خوب داخلی در زمینه روانکارها باید به دنبال برند سازی در این مقوله باشیم.


صفایی سرعت و کیفیت در سوخت‌رسانی دریایی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: سیستم میترینگ قابل اعتماد است و در‌نهایت اعتبار مالی که شرکت‌های بانکرینگ می‌توانند برای کشتیرانی‌ها  ایجاد کنند باید مورد توجه صنعت بانکرینگ داخلی باشد. مدیرعامل شرکت مدیر نفتکش اما مهمترین چالش پیش روی دو صنعت بانکرینگ و کشتیرانی را الزامات بند ششم کنوانسیون مارپل در زمینه کاهش اثرات زیست‌محیطی سوخت‌ها  عنوان داشت و گفت: صنعت پتروشیمی‌ داخلی باید برای کسب استانداردهای لازم تا سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به بهینه سازی سوخت بر اساس الزامات بین‌المللی اقدام‌عاجل کند.


محمد صفایی در ادامه اظهاراتش به حرکت به سوی فراگیر شدن استفاده از سوخت LNG در کشتی‌ها  اشاره کرد و گفت: با توجه به دورنمای استقبال از سوخت LNG در صنعت کشتیرانی جهان، صنعت بانکرینگ کشور باید به فکر ایجاد ایستگاه‌های عرضه LNG در خلیج فارس باشد، چرا که هم‌اکنون کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با محوریت قطر در حال ایجاد نخستین ایستگاه سوخت‌رسانی LNG در منطقه هستند.



  کد خبر : 2213
 
سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۱۵:۵۲