باشگاه خبری فراساحل : تاسیسات آسیب دیده شرکت نفت فلات قاره باسازی می‌شود (خبر عمومی)

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در بازدید از مناطق عملیاتی سیری و لاوان اعلام کرد: طرح توسعه میدان‌ها و بازسازی تاسیسات آسیب‌دیده در برنامه ششم توسعه با جدیت پیگیری می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، حمید بورد با بیان این که در مورد مشکلات تاسیسات و سکوها، گزارش جامعی از سوی مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی تهیه و به رئیس جمهوری  ارائه شده است، گفت: در برنامه ششم، طرح توسعه میدانها و بازسازی تاسیسات آسیب‌دیده با جدیت پیگیری شود. وی یادآور شد: تقویت مناطق عملیاتی، داشتن اختیارات مناسب و وجود ابزار تولید، نیازمندی‌های شرکت نفت فلات قاره ایران برای ایفای مسئولیت سنگین تولید از میدان‌های دریایی است.


تعمیرات و برنامه‌ریزی در مناطق، حرف اول را می‌زند
بورد با بیان این که باید نگاه جدی‌تری نسبت به تعمیرات داشته باشیم، تصریح کرد: نظام تعمیرات فعلی برای شرکت بزرگی مانند نفت فلات قاره ایران از انسجام لازم و کافی برخوردار نیست و امیدوارم بتوانیم با سازماندهی مجدد در این بخش، نظام تعمیرات شرکت را بهبود بخشیم چراکه تعمیرات و برنامه‌ریزی، حرف اول را در مناطق می‌زند. مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، رسالت اصلی این شرکت را تولید پویا و ماندگار عنوان کرد و افزود: به این منظور باید فرآیندها بررسی شود، بهره‌وری سازمان افزایش یابد و چهار عنصر اصلی در مدیریت یعنی برنامه‌ریزی صحیح، سازماندهی اصولی، اجرای درست و کنترل دقیق و همه‌جانبه مدنظر همه مدیران قرار گیرد.


بورد بر استفاده بهینه از تمام امکانات به منظور کاهش هزینه‌ها و پویایی سیستم تاکید کرد و گفت: با بهره‌مندی از نگرش مهندسی به مسائل می‌توانیم عملکرد موفق تری داشته باشیم، چراکه ما از لحاظ نیروی انسانی، تخصص، تعهد و تجربه در خاورمیانه و در کل منطقه و دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. وی با بیان این مطلب افزود: افرادی که در مناطق عملیاتی و روی سکوهای بهره‌برداری مشغول فعالیتند، به نوعی حاکمیت جمهوری اسلامی را با حضور خود در جبهه اقتصادی کشور به منصه ظهور می‌رسانند.


بورد گفت: امیدوارم در مدت حضور در شرکت نفت فلات قاره ایران بتوانیم با کمک کارکنان، دست به کارهای بزرگی زده و با کارهای گروهی از صف تا ستاد با یک تلاش مضاعف، به سرانجام مفیدی برسیم. وی در پایان از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران قدردانی کرد و خواستار پیشبرد امور با استفاده از همفکری، وحدت و همدلی بیشتر در موارد کاری شد.


جزئیات بازدید ٢ روزه از سیری و لاوان
بر پایه این گزارش، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در نخستین برنامه سفر خود به مناطق عملیاتی این شرکت، ٢٧ و ٢٨ مردادماه امسال از مناطق عملیاتی لاوان و سیری و سکوهای بهره‌برداری  این مناطق بازدید کرد. بورد همراه با جمعی از مدیران ارشد شرکت نفت فلات قاره ایران، در ابتدا وارد منطقه عملیاتی لاوان شده و از سکوی رسالت بازدید کردند. پس از بازدید سکوی رسالت، هیئت شرکت نفت فلات قاره از میدان گازی سلمان بازدید کرده و در جریان میزان تولید گاز و اقدام‌های انجام شده برای نگهداری تاسیسات و رفع عیوب ساختاری سکو که طی ٢ سال گذشته صورت گرفته است، قرار داده شدند.


بازدید از مجتمع دریایی سلمان نفتی، بازدید از تاسیسات خشکی سلمان، اسکله نفتی و سایر نقاط عملیاتی، از دیگر برنامه‌های این سفر کاری بود و شامگاه روز ٢٧ مرداد، جلسه‌ای با حضور روسا و مسئولان واحدها در سالن کنفرانس اداره مرکزی لاوان برگزار شد. مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و هیئت همراه در روز دوم بازدید در ابتدای ورود به جزیره سیری، به سمت سکوی نصر حرکت کردند و پس از بازدید از سکوی نصر، به سکوی ایلام رفتند.


حضور در گلزار شهدای گمنام منطقه سیری و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از تاسیسات گاز و گاز مایع سیری، تاسیسات بهره‌برداری خشکی و نیروگاه این منطقه عملیاتی از دیگر برنامه‌های این سفر بود و در پایان نیز در سالن کنفرانس منطقه سیری، نشستی با حضور مدیران و جمعی از همکاران منطقه برگزار شد.



  کد خبر : 2193
 
یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۴۶:۳۰