باشگاه خبری فراساحل : مهمترین اهداف معاونت امور مهندسی در برنامه ششم تشریح شد (جدیدترین‌ها)
باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات (نت) صنعت نفت گفت: خوداتکایی دانش فنی و مهندسی برای ساخت تجهیزات و قطعات صنعت نفت و ارتقای بهره‌وری واحدهای عملیاتی تا سطح شرکت‌های برتر از مهمترین اهداف معاونت امور مهندسی در برنامه ششم است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، علیرضا اصل عربی در نخستین جلسه کارگروه مهندسی تدوین برنامه ششم توسعه صنعت نفت که امروز (دوشنبه،١٥ دی‌ماه) در وزارت نفت برگزار شد به تشریح مهمترین اهداف معاونت امور مهندسی در برنامه ششم  توسعه پرداخت. وی یکی از اهداف برنامه ششم در امور مهندسی را استاندارد سازی فرآیندهای مهندسی صنعت نفت تا سطح شرکت‌های برتر جهانی عنوان کرد و درباره راهبرد و سیاست آن گفت: توسعه و یکپارچگی استانداردهای و قراردادها، نظام‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های همسان مهندسی در صنعت نفت و توسعه استانداردها برای همگرائی تمام فعالیت‌های فنی و مهندسی بخش خصوصی و دولتی صنعت نفت جز راهبردهای این هدف است.
 
اصل عربی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی  و دولتی و دانشگاهی برای استانداردسازی و همسان سازی کلیه قراردادهای مهندسی از سیاست‌های است که قرار است در این زمینه اتخاذ شود. مدیر کل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات (نت) صنعت نفت، توسعه کاربرد تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات در امور مهندسی صنعت نفت را یکی دیگر از اهداف این معاونت در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: در این زمینه راهبردهای شناسایی نیازهای فناوری اطلاعات  مهندسی نفت، استفاده از ظرفیت داخلی موجود آی تی و استفاده از ظرفیت مشاوران مهندسی برای طرح نرم‌افزارهای آتی مهندسی پیش‌بینی شده است. وی  درباره سیاست‌های این هدف نیز گفت: بکارگیری سیستم‌های متمرکز نرم‌افزاری برای تعاملات امور مهندسی، ارایه خدمات مهندسی در بستر فناوری اطلاعات و ایجاد دبیرخانه مکانیزه فنی و مهندسی صنعت نفت سیاست‌های است که برای هدف توسعه کاربرد تکنولوژی لحاظ شده است.
 
اصل عربی همچنین بهبود نظام مدیریت پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت را بعنوان هدف دیگر این معاونت عنوان کرد و گفت: به کارگیری استانداردهای بین‌المللی مدیریت جامع پروژه در کلیه طرح‌های صنعت نفت راهبردی است که برای این هدف در نظر گرفته شده است؛ ضمن این که تاکید و گسترش بکارگیری استانداردهای مهندسی در مدیریت پروژه سیاستی که در این زمینه اتخاذ شده است. مدیرکل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات (نت) صنعت نفت ششمین هدف معاونت مهندسی در برنامه ششم را تولید دانش‌بومی مهندسی فرآیندهای صنعت نفت عنوان کرد و گفت: توسعه آموزش‌های تخصصی و عمومی در حوزه فنی و مهندسی، ایجاد دبیرخانه فنی و مهندسی صنعت نفت، ساماندهی شرکت‌ها،  پیمانکاران، مشاوران امور مهندسی و سازندگان کالا و تجهیزات بخشی از سیاست‌های است که برای این هدف در نظر گرفته شده است.


  کد خبر : 217
 
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۵۷:۱۰