باشگاه خبری فراساحل: آژانس بینالمللی ایمنی دریایی اروپا اعلام کرد: سوخت متانول و اتانول راهکار خوبی برای کاهش آلایندهها و کربن ناشی از فعالیت کشتیها است. آژانس بین المللی ایمنی دریایی اروپا (EMSA) در تازهترین گزارش خود به سوختهای متانول و اتانول اشاره کرد و اعلام کرد که این سوختها جایگزین خوبی برای سوختهای دریایی فعلی و راهکار مطلوبی برای کاهش آلایندهها و کربن ناشی از فعالیت کشتیها هستند.
به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، در این گزارش آمده است از آنجاکه سوختهای متانول و اتانول دارای سولفور نیستند، با دستورالعمل کمیسیون اروپا در رابطه با انتشار سولفور سازگارند. هزینه سرمایهگذاری برای ساخت فناوریهای جدید جهت استفاد از این سوختها تقریبا برابر با هزینه نصب تجهیزات پالایش گاز خروجی (اسکرابرها و تجهیزات کاهش کاتالیزوری) است. هزینه نصب تجهیزات سوختهای متانول و اتانول کمتر از تجهیزات LNG است.
با توجه به قیمت متانول در سالهای گذشته و مقایسه آن با قیمت سوختهای دیگر، ارزیابی میشود که استفاده از متانول به عنوان سوخت در کشتیها و سرمایه گذاری برای تجهیز کشتیها به این فناوری، بازگشت سرمایه زودتری نسبت به باقی سوختها دارد. باید توجه کرد که نقطه اشتعال متانول و اتانول از سایر سوختهای این حوزه پائینتر است، بنابراین باید ارزیابیهای ایمنی دقیقتری برای استفاده از آنها در کشتیها صورت بگیرد.
کد خبر : 1877