باشگاه خبری فراساحل: براساس تازهترین تحقیق موسسه SAFETY4SEA شرکتهای فلهبر، انجمنها بنادر، و کلابهای P&I عملکرد ضعیفی در زمینه مسئولیتهای اجتماعی داشتهاند. بر اساس تازهترین گزارشها صنعت کشتیرانی باید فعالیتهای مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) را افزایش دهد چراکه هم اکنون کمتر از 50 درصد از این صنعت به طور کامل فعالیتهای مرتبط این حوزه را انجام میدهند.
به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، موسسه SAFETY4SEA در تازهترین تحقیق خود که در سه ماهه نخست سال 2016 انجام داده است 15 بخش مربوط به صنعت کشتیرانی و 10 عامل مطابق با استاندارد ISO 26000 و راهبرد مسئولیت اجتماعی اتحادیه اروپا را بررسی کرد. در این تحقیق یک هزار و 867 شرکت کشتیرانی شرکت کردند. بر اساس یافتههای این تحقیق موفقترین شرکتها در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتهای نفتی، اپراتورهای LNG، شرکتهای حفاری، اپراتورهای نفتکش و شرکتهای کانتینری بودهاند. در همین حال، شرکتهای فلهبر، انجمنهای مرتبط، بنادر، و کلابهای P&I در میان بخشهایی بودند که عملکرد ضعیفی در زمینه مسئولیتهای اجتماعی داشتهاند.
در این گزارش آمده است:"این نیاز وجود دارد که صنعت به اهمیت گزارشهای مسئولیت اجتماعی پی ببرد. با در نظر گرفتن این نکته که صنعت کشتیرانی 90 درصد حمل و نقل تجاری جهان را بر عهده دارد، شرکتهای این حوزه باید تجارت خود را از طریق برقراری ارتباط موثر و حمایت از تعامل با ذینفعان به شکلی پایدار توسعه دهند و ایجاد اعتماد نمایند تا بتوانند در زمینه مسئولیت اجتماعی فعال تر باشند."
آپوستولوس بلوکاس، سردبیر موسسه SAFETY4SEA، گفت: "برای موفقیت در اجرای مسئولیت اجتماعی سازمانها بر اساس نتایج این تحقیق باید حوزههای شناسایی شده مورد توجه قرار گیرند. در حالی که در بسیاری از بخشها فعالیتهای مثبتی دیده می شود، صنعت کشتیرانی به طور کلی اهمیت مسئولیت اجتماعی سازمانها را درک نکرده است. چالشهای اساسی برای محافظت از مردم و زمین وجود دارد و صنعت کشتیرانی باید مسئولیت اجتماعی را در همه بخشها پیاده نماید."
کد خبر : 1797