باشگاه خبری فراساحل : قرارداد ساخت اولترا سانتریفیوژ برای استفاده در حوزه‎های بالادست نفت امضا شد (خبر عمومی)

باشگاه خبری فراساحل: قرارداد ساخت یک دستگاه سانتریفیوژ اولترا برای استفاده در حوزه بالادست صنعت نفت، میان پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی امضا شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، قرارداد ساخت یک دستگاه اولترا سانتریفیوژ برای استفاده در حوزه‌های بالادست صنعت نفت میان پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی در حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت امور مهندسی این وزارتخانه، میان حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و علی اصغر زارعان، معاون سازمان انرژی اتمی عصر روز دوشنبه ۱۰ خردادماه به امضاء رسید.


۱۷ فروردین ماه سال جاری، پژوهشگاه و سازمان انرژی اتمی تفاهم‌نامه‌ای با هدف انجام مشترک خدمات مهندسی و عملیاتی، مشاوره‌ای، تحقیقاتی امضاء کردند. این تفاهم نامه دارای ۱۱ محور بوده و قرار است ۱۰ دستگاه سانتریفیوژ اولترا در حوزه بالادست در اختیار پژوهشگاه قرار گیرد. بر همین اساس عصر امروز در مرحله اول این قرارداد طراحی، ساخت،‌ نصب و راه‌اندازی یک دستگاه از ده دستگاه سانتریفیوژ در دستور کار قرار گرفت.


گفتنی است با گذشت دو ماه از امضای تفاهم نامه و با تلاش دانشمندان و محققان انرژی هسته‌ای کشور، ۶۰ درصد از طراحی‌های کار به اتمام رسیده است و مابقی بر حسب قرارداد اجرا و عملیاتی خواهد شد. این دستگاه‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی و تایید مراکز مرجع طراحی و ساخته می‌شوند و همچنین پس از امضاء تفاهم نامه بین این مجموعه و سازمان انرژی اتمی تقاضا‌های مختلفی به منظور انتقال فناوری از کشورهای خارجی صورت پذیرفته است.



  کد خبر : 1753
 
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۱۶:۵۰