باشگاه خبری فراساحل : مراکز آموزش تخصصی بین‌المللی نفت راه‌اندازی می‌شود (صنعت و دانشگاه)

باشگاه خبری فراساحل: معاون برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت از برنامه‌ریزی این مجموعه برای ایجاد مراکز آموزشی مشترک تخصصی میان ایران و کشورهای صاحب فناوری دنیا در حوزه صنعت نفت خبرداد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، محمدحمید ایجازی با بیان این مطلب افزود: به منظور توسعه علمی و فناوری کشور، ایجاد شبکه علمی و همچنین به منظور ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و به اشتراک‌گذاری دستاوردهای پژوهشی و استفاده بهینه و مشترک از امکانات یکدیگر، پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری شرکای بین‌المللی زمینه را برای این تعاملات دوسویه ایجاد کرده است.


وی بر توسعه و انتقال فناوری که از اهداف پژوهشگاه است، تاکید کرد و گفت: دوره‌های آموزشی مشترک در داخل و خارج کشور قرار است با هدف ارتقای منابع انسانی متخصص صنعت نفت کشور و همچنین ارائه خدمات فناورانه به منطقه و دیگر کشورها برگزار شود. ایجازی ادامه داد: بکارگیری اساتید و متخصصان پژوهشگاه و حضور اساتید نامی دانشگاه‌ها و شرکت‌ها و مراکز آموزشی معتبر بین‌المللی و استادان ایرانی از ویژگی‌های بارز این دوره‌های مشترک است.


برگزاری دوره آموزشی با همکاری دانشگاه دلفت هلند در تابستان امسال
وی به یکی از این دوره‌های مشترک اشاره کرد و گفت: در حوزه بالادستی نفت در زمینه فناوری‌های پیشرفته ازدیاد برداشت، دوره‌ای با دانشگاه دلفت هلند که قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه فنی در این کشور است، در تابستان امسال برگزار می‌شود. ایجازی تصریح کرد: به منظور ایجاد مرکز مشترک تخصصی بین‌المللی، همکاری خود را با تعدادی از شرکت‌ها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های بین‌المللی آغاز کرده‌ایم که یکی از این شرکت‌ها Senergy است.


ایجازی درباره فعالیت‌های مشترک با این شرکت گفت: چندی پیش کارگاه آموزشی مشترکی توسط پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت LR-Senergy انگلیس در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و قرار است دوره‌های مشترکی را در آینده نیز در زمینه انگیزش چاه برگزار کنیم.



  کد خبر : 1601
 
دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۱:۱۰