باشگاه خبری فراساحل : عقب ماندگی صنعت کشتی‌سازی در ایران (کشتی سازی)

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل کشتیرانی گفت‌: اگر دوره ساخت یک کشتی برای شرکت‌های خصوصی به ۱۰ سال برسد، کار توجیه اقتصادی ندارد و کشتی از رده خارج خواهد شد چرا که هم‌ اکنون یک کشتی بزرگ در دنیا، در طول دو تا سه سال ساخته می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، محمد سعیدی درباره استراتژی ایران برای ساخت کشتی عنوان کرد :اگر هر قرارداد همکاری که با هر شرکتی منعقد می‌شود با رویکرد انتقال فناوری به داخل کشور باشد، بهترین موفقیت صورت می‌گیرد. سعیدی اضافه کرد: اکنون بحث مهم درهمکاری‌های بین‌المللی، انتقال دانش فنی و فناوری است. البته برای شرکت‌های خصوصی، زمان ساخت هم مهم است و البته یک نقطه بحرانی به شمار می‌رود، ضمن اینکه قیمت تمام ‌شده و استفاده از فناوری روز دنیا نیز باید در کنار اهمیت زمان ساخت، مد نظر قرار گیرد.


به گفته او، اکنون دیگر دوره‌ای نیست که مصرف‌ کنندگان بازار کشتی بخواهند سوبسید به سازنده‌ها بدهند؛ این یارانه را باید دولت بدهد تا شرکت‌های سازنده خود را به روز کنند. بنابراین اگر بخواهند با مسیر قبلی حرکت کنند، حتماً از بازارهای بین‌المللی عقب می‌مانند و کسی هم سفارش جدیدی به آنها نمی‌دهد و بنابراین در یک پروسه زمانی، کل این شرکت از صحنه بین‌المللی حذف می‌شود. وی همچنین بیان کرد: قطعاً ظرفیت ساخت کشتی در داخل کشور بسیار محدود است و بنابراین برای اینکه بتوانیم در صحنه بین‌المللی رقابت کنیم باید با شرکتی مثل مرسک که اولین در دنیاست، رقابت خود را تعریف کنیم. نمی‌توان منتظر ماند تا یک کشتی سفارش داده ‌شده، ۱۰ سال بعد تحویل داده شود.



  کد خبر : 1488
 
یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۵۵:۲۳