باشگاه خبری فراساحل : ارتش نیرویی مکتبی و ولایی است (سرخط اخبار)

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده آمادگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی مکتبی و ولایی است و وظایفی را که نظام بر عهده آن می‌گذارد به خوبی انجام می‌دهد. ناخدایکم شهنام منصوری مقدم در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه رفسنجان به مناسبت 29 فروردین روز ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب دستاوردهای مهمی داشته است. وی گفت: آموزش نیروهای مردمی در جنگ تحمیلی و انجام 250 عملیات آفندی، 71 عملیات مستقل و مشترک که حاصل آن 48 هزار شهید، 170 هزار جانباز و 25 هزار آزاده سرافراز ارتشی است در کارنامه ارتش دیده می‌شود.


وی تصریح کرد: این ارتش در مسیر خودکفایی در زمینه تجهیزات به هیچ کشوری محتاج نیست و با تاسیس دانشکده پزشکی ارتش، فارغ‌التحصیلان این دانشکده علاوه بر رفع نیازهای ارتش نیازمندی سایر اقشار و ادارات را در زمینه پزشکی برطرف می‌سازند. فرمانده آمادگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی گفت: ارتشیان در مقابله با بلایای طبیعی و کمک به مردم نیز حضور دارند و همراهی با سپاه پاسداران در تفحص و کشف پیکر بیش از هفت هزار شهید از جمله خدمات ارتشیان بوده که ارزشمند است. وی گفت: ارتشیان در مسابقات و محافل قرآنی نیز شرکت می‌کنند و کسب مقام های برتر بین کشورهای اسلامی و حضور فعال در جشنواره‌های خوارزمی از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گویای فعالیت این نیرو در بُعد معنوی و فرهنگی است.


ناخدایکم منصوری مقدم بیان کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران سبب نشستن دشمن پای میز مذاکره با ایران شد. وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ارتشیان ارتباط مستقیم با انقلاب داشتند و نقطه عطف آن 19 بهمن 57 بود که همافران نیروی هوایی ارتش با امام راحل بیعت کردند. وی گفت: در روزهای انقلاب هم سربازان و درجه‌ داران ارتش با وجود داشتن اسلحه و گلوله هیچ شلیکی به سمت مردم انقلابی نکردند. فرمانده آمادگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی با اشاره به اینکه اگر ارتش به انقلاب نمی‌پیوست انقلاب صورت نمی‌گرفت خاطرنشان کرد: تجهیزات ارتش پیشرفته بود و در راستای انقلاب به‌کار گرفته شد.


وی گفت: در اوایل انقلاب اغتشاشات شمال و جنوب‌ شرق کشور توسط ارتشیان خنثی شد و در هشت سال دفاع مقدس نیز دفاع کردند. وی افزود: ناآگاهان داخلی و معترضان خارجی اوایل پیروزی انقلاب معتقد بودند ارتش وابسته به غرب و رژیم طاغوت است و می‌گفتند نیاز به ارتش نداریم اما اقتدار کشور و نظام در کنار نیروهای بسیجی و ارتش و سایر نیروهای مسلح و مردمی در سایه رهبری که فرمانده کل قوا هستند، تضمین شده است. ناخدا منصوری مقدم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ ‌گاه تدافعی عمل نمی‌کند و اگر کسی قصد تجاوز به گوشه‌ای از خاک ایران را داشته باشد نیروهای مسلح او را بی ‌جواب نمی‌گذارند.


وی گفت: همه نیروهای ارتش در صنعت قطعه‌سازی خودکفا هستند و ساخت ناوشکن جماران سال 88 با حضور رهبر معظم انقلاب به آب انداخته شد و ناو پیکان در آب‌های شمال نمونه بارز این خودکفایی است. وی به ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد اشاره کرد و گفت: پرچم جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن، شمال اقیانوس هند و غیره برافراشته شده و کشتی‌های تجاری و نفت‌‌کش را اسکورت می‌کند.



  کد خبر : 1481
 
شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۳۳:۱۳