باشگاه خبری فراساحل : برای شناورهای سنتی بیمه آلودگی اجباری است (سرخط اخبار)

باشگاه خبری فراساحل: رئیس اتحادیه شرکت حمل و نقل دریایی بار و مسافر گفت: قانون بیمه آلودگی شناورها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و تمام مالکان شناورها می‌بایست شناورهای خود را بیمه آلودگی کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، احمد هاشمی درباره حضور شرکت‌های بیمه خارجی گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها تا به امروز شرکت‌های خارجی بیمه‌گذار درخواستی برای همکاری با ایران ارائه نداده اند و یا دستکم اطلاعات کافی در این مورد وجود ندارد. وی ادامه داد: شاید به دلیل اینکه مشکلات بیمه‌ای شناورهای اعضای اتحادیه مانند مشکلات بیمه‌ای کشتی‌ها بزرگ نبوده و نیازی به شرکت‌های خارجی نباشد و با شرکت‌های داخلی مشکل بیمه حل می‌شود. وی با اشاره به حضور شرکت‌های داخلی در این امر افزود : با شرکت بیمه دی به مدت یکسال تفاهم نامه‌ای منعقد شد، خدماتی که این بیمه گذار ارائه می‌دهد شامل بیمه بدنه، مسئولیت و آلودگی دریایی است.


رئیس اتحادیه شرکت حمل و نقل دریایی بار و مسافر با اشاره به رقابتی بودن شرایط مناقصه اعلام کرد: با توجه به نرخ و شرایطی که شرکت‌ها در مناقصه اعلام کردند پایین‌ترین قیمت و مناسب ترین شرایط مربوط به بیمه دی بوده است که بعد از اتمام دوره قرار داد باز هم فراخوان داده می‌شود و هر شرکتی که بهترین نرخ و شرایط را اعلام کند با آن شرکت قرارداد منعقد می‌شود.  هاشمی افزود: از آنجائیکه بخشی از این بیمه‌ها الزامی است و قانون آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است بنابراین تمام مالکان شناورها باید شناورهای خود را بیمه آلودگی کنند اما بیمه بدنه شناورها اجباری نیست و ما از سال 86 تمام تلاش خود را برای فرهنگ سازی بکار گرفته‌ایم که امروز شاهد این هستیم که مالکین شناورها به این نتیجه رسیده‌اند که شناورها باید دارای بیمه بدنه باشند تاهنگام حادثه بتوانند از مزایایی بیمه استفاده کنند. وی درباره اطلاع رسانی به مالکین درباره بیمه گفت: بخشی از این اطلاع رسانی به شرکت‌های بیمه بر می‌گردد که شرکت‌ها هر مقدار بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری و همچنین اطلاع رسانی کنند قطعا ریسک خود را پایین می‌آورند. خصوصا در حوزه آموزش هر چه بتوانند هزینه کنند و آموزش صحیح را به بخش دریایی دهند بطور قطع نهایتا سود خواهند کرد اما الزاما این وظیفه تنها برعهده شرکت‌های بیمه نیست بلکه همه سازمان‌های مربوط مانند سازمان بنادر، نهاد حاکمیتی، اتحادیه و شرکت‌های بیمه باید فرهنگ بیمه را بین اعضا و مالکین شناورها ایجاد و مزایایی آن را گوشزد کنند.


این مقام مسئول با اشاره به جلسات و همایش‌های که برای آموزش و اطلاع رسانی بوده است خاطر نشان کرد: در ماه‌ها اخیر جلساتی مشترک و متعددی با اعضای اتحادیه و با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت‌های بیمه در جهت آموزش اعضا و رفع مشکلات که در اجرا ممکن است با آن مواجه شوند برگزار شد. هاشمی تاکید کرد: اعضا و مالکین شناورها از این همایش‌ها و جلسات استقبال خوبی کرده‌اند و بر اساس این همایش‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید این بیمه نامه‌ها را داشته باشند چرا که جدا از فرهنگ‌سازی، داشتن برخی از این بیمه‌ها الزام و قانون است و قانون باید اجرا شود همچنین تصمیماتی با سازمان بنادر گرفته شده است که با همکاری شرکت بیمه در حوزه ایمنی و مسائل مربوط به آن کلاس‌های آموزشی در استان‌ها برگزار شود .وی افزود: قبل از سال 86 بیمه شناورهای سنتی زیاد جدی نبود از سال 86 با بررسی‌های لازم، پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب کردیم که نیاز مبرم این بخش بوده است و دست کم در هنگام حادثه به کمک بیاید تا اعضا و مالکین شناورها با بحران روبرو نشوند بنابراین حداقل‌ها تعریف شدند و براین اساس بیمه‌های بدنه، بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل خدمه ـ در مقابل آسیبی که به خدمه وارد می‌شود کارفرما بتواند دیه پرداخت کند و بیمه‌های آلودگی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است انتخاب شدند. در نتیجه تمام شناورها باید این بیمه‌ها را داشته باشند.



  کد خبر : 1077
 
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۲۷:۰۲