باشگاه خبری فراساحل: موسسه تحقیقاتی مور استفن، صنعت کشتیرانی در سال جاری میلادی را بدون تغییر پیشبینی کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، موسسه تحقیقاتی متخصص در صنعت کشتیرانی، در گزارش خود اعلام کرد سال 2016 آنچنان که پیشبینی شده است وخیمتر نخواهد شد. شاخص حمل فله بالتیک در حال حاضر به دلیل تقاضای ضعیف در کشور چین در یاپپنترین حد خود به سر میبرد. در همین حال، فعالان این عرصه از حمل و نقل نیاز به کاهش سفارشات ساخت فله برها و از سوی دیگر اوراق برخی از کشتیها به منظور ایجاد توازن در بازار حمل و نقل دارند.
در بخش کانتینری نیز کاهش عرضه کشتی نیز بهترین راه برای بالا بردن کرایهها است. خرید شرکت NOL توسط کشتیرانی CMA CGM اگر چه هنوز در انتظار اخذ مجوزهای قانونی است، اما در مجموع نشانگر ادغامهای بیشتری در سال 2016 است. از سوی دیگر بازار کشتیهای تانکر در سال 2015 شرایط بهتری را تجربه کرد که یکی از دلایل آن کاهش قیمت نفت است. به هر حال حمل و نقل نفتی در عرصه سازههای فراساحلی با مشکل روبه رو شد و انتظار میرود در سال 2016 بهای نفت با کاهش 20 دلار به ازای هر بشکه مواجه شود. در این گزارش از رأی دادگاه انگلیس در خصوص ورشکستگی شرکت سوخت رسان OW و موظف شدن دارندگان آن به پرداخت دو برابری ارزش اولیه سهم خود سخن به میان آورد. این رأی از سوی سهامدار OW درخواست تجدیدنظر شده است.
هزینههای عملیاتی بر اساس گزارش این موسسه افزایش مییابد و هزینههای ناشی از اجرای قوانین نیز افزایش خواهد داشت که به طور نمونه میتوان از اجرای کنوانسیون آب تعادل سخن به میان آورد. بر اساس پیشبینی محققان این موسسه تهدیدهای حملههای اینترنتی نیز در سال 2016 افزایش خواهد داشت. در سال 2016 تلاش ها برای بیرون کشیدن سرمایه از تجارت افزایش مییابد. درهمین حال نیز روند اوراق با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. در آخر از اثرات توسعههای ژئوپلیتکی بر صنعت حمل و نقل نباید غافل ماند و این در حالی است که رفراندوم Brexit انگلیس که از سال 2017 عملی خواهد شد برعدم تعادل در بازار نیز میافزاید.
کد خبر : 1003