شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 20 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۲:۴۹

تاثیر حمل‌و‌نقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی

باشگاه خبری فراساحل: نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی تاثیر ویژه ای در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی دارد، گفت: پیشرفت حمل‌و‌نقل دریایی در گرو توسعه ناوگان دریایی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کمال علیپور خنکداری؛ در مورد ضرورت توسعه ناوگان و حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم که می تواند موجب رشد اقتصادی کشور، بهبود وضعیت اشتغال و تولید شود، حمل و نقل دریایی که خوشبختانه کشور ما از ظرفیت مناسبی در این حوزه برخوردار است که باید در راستای توسعه هرچه بیشتر و بهتر آن حرکت کنیم. وی ادامه داد: حمل و نقل دریایی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد اعم از امکان جابجایی حجیم کالا، ایمنی بالا، هزینه پایین و...نسبت به سایر شقوق حمل و نقل دارای مزیت بیشتری است و به همین دلیل باید در توسعه حمل و نقل بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل دریایی در رابطه با تولید ناخالص داخلی بسیار مهم و اثرگذار است، عنوان کرد: تحقق این مساله می تواند رشد اقتصادی بسیار خوبی را برای کشور ایجاد کند و به طور حتم یکی از مسائل مهمی که باید در سطح کلان مدنظر قرار گیرد توسعه حمل و نقل دریایی است. علیپور خنکداری با بیان اینکه در سند توسعه به حمل و نقل دریایی توجه ویژه ای شده است، تاکید کرد: ضرورت دارد با توسعه حمل و نقل دریایی و حمل کالاهایی که جابجایی آنها از طریق سایر شقوق حمل و نقل امکان پذیر و به صرفه نیست، شرایط بهتری را در بخش اقتصادی برای کشور ایجاد کنیم. وی با تاکید بر اینکه کشور باید در حوزه ناوگان حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل دریایی، قوی تر از گذشته عمل کند، اظهار داشت: در حال حاضر از شرایط مطلوبی در حوزه ناوگان حمل و نقل برخوردار نیستیم و ناوگان دریایی نیز از این مقوله مستثنی نیست.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قصد داریم در حوزه حمل و نقل دریایی موفق عمل کنیم، نیازمند توسعه و تجهیز ناوگان دریایی هستیم، عنوان کرد: باید بتوانیم شرایط مطلوب تری را برای حمل و نقل دریایی کشور با توسعه ناوگان دریایی ایجاد کنیم لذا نیازمند این هستیم که در بخش جابجایی کالاهای حجیم و سنگین از مسیر دریا و توسط ناوگان دریایی قدرتمند بهتر از گذشته عمل کنیم.



  کد خبر : 6403
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :