پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 18 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۸:۲۱

رونق حمل و نقل دریایى؛ نیازمند ناوگان دریایى پیشرفته و مدرن

باشگاه خبری فراساحل: عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران وضع مطلوبی دارد و از طریق تهاتر نفت با کالا و خدمات با شرایط بهتری هم روبه‌رو خواهیم شد. عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر اینکه بهره‌مندى حداکثرى از حمل و نقل دریایى؛ امرى بسیار ضرورى براى اقتصاد ایران است، گفت: رونق حمل و نقل دریایى کشور نیازمند ناوگان دریایى پیشرفته و مدرن است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، رحمت الله فیروزى پوربادى در رابطه با ضرورت توسعه ناوگان دریایى کشور و نیز حمل و نقل دریایى ایران، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت هاى بى نظیر دریایى و بندرى کشور در قیاس با کشورهاى منطقه و دنیا، بهره مندى حداکثرى از حمل و نقل دریایى امرى بسیار ضرورى براى اقتصاد ایران است و  باید در راستاى تعامل تجارى با دنیا، از تمامى پتانسیل دریایى کشور در شمال و جنوب استفاده کرد. وى ادامه داد: رونق حمل و نقل دریایى نیازمند ناوگان دریایى پیشرفته در راستاى تبادلات تجارى و تامین نیازهاى داخلى و خارجى است و تحقق این هدف مى تواند کمک شایانى به بهبود وضعیت صادرات و واردات کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت حمل و نقل و ناوگان دریایى ایران نامناسب نیست، عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که شرایط فعلى ایده ال نیست و باید در راستاى توسعه، تجهیز، به روزرسانى و نوسازى ناوگان دریایى کشور گام برداریم و با تجهیزات مدرن و پیشرفته در حوزه حمل و نقل دریایى فعالیت کنیم. فیروزى پوربادى با بیان اینکه براى ارتباط با بنادر بزرگ دنیا نیازمند ناوگان دریایى مدرن و به روز هستیم، تاکید کرد: کشور ما از شرایط مناسبى در حوزه دریایى و بندرى برخوردار است اما وضعیت ناوگان دریایى ایران براى اینکه بتواند نقش خود را در اقتصاد دریا محور به خوبى ایفا کند، نیازمند توجه ویژه است و یکى از موارد بسیار مهم ناوگان دریایى است که باید هرچه سریعتر در جهت توسعه و پیشرفت آن عمل کرد. وى افزود: یکى دیگر از مسائل، همکارى با بخش خصوصى و تعامل با نخبگان حوزه دریایى است؛ بهره مندى از تجارب ملى و بین المللى بخش خصوصى و دانش تئورى نخبگان دریایى یک سیاست استراتژیک  براى حمل و نقل دریایى است که نباید از آن غافل شد. عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه بخش خصوصى تکمیل کننده فعالیت هاى بخش دولتى است، گفت: باید شرایط فعالیت براى بخش خصوصى در راستاى صدور مجوزها، ارائه تسهیلات با سود کم، ارائه خدمات مطلوب و...فراهم شود و اینگونه شاهد جذب و حضور پررنگ فعالان اقتصادى بخش خصوصى در حوزه حمل و نقل دریایى باشیم.




  کد خبر : 6391
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :