پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 28 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۴:۰۵

تداوم و تسریع طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت

باشگاه خبری فراساحل: معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی گفت: طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت با شتابی بیش‌ از گذشته ادامه خواهد داشت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و  به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رضا دهقان در بازدید از بعضی از پروژه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد: با وجود تغییرات مدیریتی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت. وی با بیان اینکه مدیریت جدید بر اصل این طرح تأکید دارد، افزود: البته اصلاحاتی انجام خواهد شد تا ضمن بهبود نحوه اجرا،  سرعت پروژه‌ها افزایش یابد. معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرد که با انجام پاره‌ای اصلاحات و پیگیری‌های بیشتر شرکت‌های ملی نفت ایران و مناطق نفت‌خیز جنوب، تا پایان سال روند اجرای این پروژه‌ها تسریع شود.

ظرفیت مناطق برای فعالیت در قالب مرکز صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت
علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در نشست مشترک با معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب به‌دلیل توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای خود می‌تواند به‌عنوان مرکزی برای صدور خدمات فنی و مهندسی شناخته شود. وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به لحاظ فکری، ابزاری و ساخت کالا، ظرفیت و پیشینه ‌توانمندی دارد و در دولت و فضای کنونی می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی حتی در شرایط تحریمی موفق عمل ‌کند. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه ورود به این حوزه افزون بر تحرک و ‌نشاط سازمانی در صنعت نفت و فعال کردن چرخه اقتصادی، تولید ثروت نیز به‌دنبال دارد، ادامه داد: در ۴۰ سال اخیر توانسته‌ایم با بومی‌سازی کالاهای مختلف سهم عظیمی از نیازهای صنعت را ‌برطرف کنیم، اما مصارف این کالاها محدود به برخی صنایع داخلی است و برای جلوگیری از توقف تولید آنها باید به‌دنبال ‌بازارهای بین‌المللی بود.

دانشی تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه مهندسی، طراحی، خدمات مربوط به حفاری و تأسیسات و به‌ویژه در بخش تعمیرات در منطقه سرآمد است و می‌تواند مرکز صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت به شمار آید. وی بر توسعه ارتباطات به‌منظور تحقق این هدف تاکید کرد و گفت: باید ارتباطات خود را با بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای به نحو مؤثر و مطلوب گسترش دهیم و از سیالیت علم و توان کارشناسی بهره ببریم. بر اساس این گزارش، دهقان در سفر به استان خوزستان، با همراهی قائم مقام طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب، از پروژه‌های اهواز ۲۳۵ و اهواز ۱٤ بازدید و در نشست‌های جداگانه با پیمانکاران پروژه‌ها، پیشرفت و چالش‌های پیش رو را مورد بررسی کرد. پروژه اهواز ۲۳۵ با اعتبار ۲٤۳ میلیون یورو و پروژه اهواز ۱٤ با اعتبار ۱۲۹ میلیون یورو در قالب طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در حال اجرا هستند.



  کد خبر : 6383
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :