شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 20 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۴:۳۳

توسعه بندری و دریایی؛ عامل تبدیل ایران به‌هاب لجستیکی منطقه

باشگاه خبری فراساحل: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، امیدوار به توسعه ناوگان و حمل و نقل دریایی هستیم، گفت: مجلس آمادگی کامل دارد تا در جهت همکاری با سازمان بنادر و به منظور رفع دغدغه‌های این مجموعه گام بردارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اقبال شاکری در رابطه با ضرورت توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب کشور و نیز توسعه حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: امیدوار هستیم با تغییر و تحول‌های صورت گرفته و روی کار آمدن دولت سیزدهم به عنوان یک دولت انقلابی و جهادی بتوانیم سهم خود را از حمل و نقل دریایی به دست آوریم و شاهد توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب ایران و توسعه حمل و نقل دریایی کشور باشیم. وی ادامه داد: در مورد شقوق مختلف حمل و نقل با کاستی‌هایی مواجه هستیم که حمل و نقل دریایی نیز از آن مستثنی نیست؛ امیدواریم با توسعه دریایی و بندری کشور بتوانیم به‌هاب لجستیکی منطقه تبدیل شویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای رقیب، همسایه و حتی دشمن به دنبال منافع تجاری و اقتصادی خود هستند، بیان کرد: آنها تمرکز خود را بر تسخیر خطوط ترانزیتی ایران قرار داده اند و سعی دارند کشور ما را در این رابطه دور بزنند و با کاهش سهم ایران از حمل و نقل، سهم حمل و نقل خود در بخش‌های مختلف اعم از کالا، انرژی، مسافر و... را افزایش دهند. شاکری با بیان اینکه حمل و نقل دریایی ابزار بسیار مهم و اثرگذار در توسعه اقتصادی کشورها است، عنوان کرد: توسعه حمل و نقل دریایی، بازیگری نقش ایران در منطقه را رقم می زند و اگر در این زمینه کوتاهی صورت گیرد، به طور حتم در حق مردم اجحاف شده است. وی با تاکید بر اینکه بنادر ایران ظرفیت بسیار خوبی دارند و خوشبختانه از ظرفیت دریایی بسیار مناسبی در شمال و جنوب ایران برخوردار هستیم، گفت: کشور ما از سواحل گسترده ای برخوردار است و به آب‌های آزاد دنیا دسترسی دارد، بنابراین بسیار امیدوار هستیم که وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های موجود در جهت تحقق سهم ایران از حمل و نقل دریایی گام‌های مطلوبی را بردارند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس آماده همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا در جهت همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی و به منظور رفع دغدغه‌های این سازمان گام بردارد.



  کد خبر : 6382
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :