جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 29 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۳:۰۵

دو سوم کشتی‌های کانتینری از برنامه زمانبندی خود عقب هستند

باشگاه خبری فراساحل: با وجود تدابیر درنظرگرفته شده از سوی شرکت‌های بزرگ حمل و نقل دریایی، بسیاری از خطوط کشتیرانی همچنان از برنامه زمانبندی حرکت کشتی‌های خود عقب هستند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پورت استراتژی، ازدحام در بندرهای جهانی و تاخیر در حرکت کشتی‌ها همچنان برنامه‌های خطوط کشتیرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق داده‌های جدید از موسسه  Sea-Intelligence، فاکتور اطمینان در برنامه‌ریزی در خطوط کشتیرانی در پایین‌ترین حد مشاهده شده در سال ۲۰۲۱ قرار دارد. در ماه سپتامبر، دو کشتی از هر سه کشتی کانتینری عقب‌تر از برنامه زمانی خود بودند و تعداد روزهای تأخیر در بالاترین سطح خود باقی مانده است. این سرویس تحلیلی و مشاوره ای گزارش خود را بر اساس تجزیه و تحلیل ۳۴ مسیر تجاری مختلف و بیش از ۶۰ شرکت حمل و نقل منتشر کرده است. در طول ماه سپتامبر، قابلیت اطمینان برنامه تنها ۰,۶ درصد بهبود یافت و به سطح کلی ۳۴ درصد رسید. با این حال، تنها شش شرکت از ۱۴ شرکت بزرگ، بهبود در برنامه خود در طول ماه ثبت کرده ند.

در مقایسه سال به سال، فاکتور اطمینان برنامه در سپتامبر  ۲۰۲۱ در حدود ۲۲ درصد کاهش داشته و در کل سال ۲۰۲۱، فاکتور اطمینان برنامه حرکت کشتی‌ها در محدوده ۳۴ تا ۴۰ درصد بوده است.
در این مدت، میانگین تاخیر برای ورود دیرهنگام کشتی ۷,۲۷ روز بوده است. با وجود بهبود جزیی، مدت تاخیر همچنان بالاترین رقم برای این ماه بوده و این موضوع تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. کاهش در میزان اطمینان برنامه حرکت کشتی‌ها در حالی رخ داده که تلاش‌های متعددی از سوی شرکت‌های حمل و نقل دریایی برای جلوگیری از ازدحام صورت گرفته است. علاوه بر تنظیم زمان سفرهای هر کشتی، کشتی‌های اقیانوس پیما مقاصد خود را از بندرهایی که در بالاترین سطح ازدحام هستند، به دیگر بنادر با ازدحام کمتر تغییر داده اند.



  کد خبر : 6380
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :