شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 20 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۱:۰۲

تذکر شفاهی برای پایان دادن به شایعات گازی دریای خزر

باشگاه خبری فراساحل: عضو هیات رئیسه مجلس،گفت: مسئولان وزارت خارجه و وزارت نفت درباره شایعه مخالفت روس‌ها برای برداشت گاز از دریای خزر روشنگری کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی‌عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی‌در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی  با اشاره به ماده 234 مکرر، گفت: در موضوع ماده 234 مکرر که در مجلس انجام می‌دهیم، معاون نظارت مجلس باید هر 3 ماه یکبار گزارشی را به صحن ارائه دهد. از سال گذشته تابحال گزارشی در این رابطه نداده اند. معاونت نظارت باید این گزارش‌ها را قطعی کند و به صحن ارائه دهد تا به جایی برسد. وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به شایعات مخالفت روس‌ها برای برداشت گاز از دریای خزر افزود:باید به شایعات پایان داد. درست است که سفیرمان در روسیه درباره این موضوع، موضع گرفته است، اما واقعیت چیز دیگری است. انتظار این است که وزارت خارجه، وزارت نفت و سایر مسئولان به موقع اطلاع رسانی کنند. مانند مدیریت فتنه بنزینی. عضو هیئت رئیسه مجلس در همین راستا بیان کرد: مدیریت و اطلاع رسانی به موقع مانع از ایجاد شایعات می‌شود، آقایان به موقع تذکر بدهند و جلوی شایعه را بگیرند. مجلس با دعوت از مسئولان وزارت خارجه به شایعات گازی دریای خزر پایان دهد

**مجلس با دعوت از مسئولان وزارت خارجه به شایعات درباره جلوگیری روسیه از برداشت گاز از دریای خزر پایان دهد.

محمدرضا دشتی‌اردکانی نماینده اردکان نیز در اخطاری با استناد به اصل 78 قانون اساسی، گفت: نظام حقوقی دریای خزر یکی از مهمترین مسائل دریای خزر است که پس از فروپاشی شوروی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. وی در همین راستا، افزود: از هیات رئیسه می‌خواهم تا از مسئولان وزارت خارجه دعوت کند و در رابطه با رژیم حقوقی دریای خزر را که لایحه موافقت نامه آن در رابطه با همکاری اقتصادی تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر امروز در مجلس تصویب شد، توضیحاتی را به نمایندگان مجلس بدهند. نماینده اردکان در مجلس با اشاره به شایعات مربوط به جلوگیری روسیه از برداشت گاز از میدان‌های دریای خزر تصریح کرد: مجلس با دعوت از مسئولان وزارت خارجه به شایعات درباره جلوگیری روسیه از برداشت گاز از میدان‌های گازی دریای خزر که بر سر زبان‌ها افتاده، پایان دهد. از سفیرمان در روسیه به دلیل موضع گیری شفاف و روشنی که انجام دادند، تشکر می‌کنم.



  کد خبر : 6365
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :