جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 29 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۷:۱۵

بزرگترین بنادر آلمان را بشناسیم

باشگاه خبری فراساحل: بنادر آلمان؛ از طریق خطوط اصلی کشتیرانی با سایر کشورها ارتباط مستقیم دارد و بزرگترین بندر رودخانه ای دنیا در این کشور واقع شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از کانتینر مگ، جمهوری فدرال آلمان در اروپای مرکزی و غربی و بین دریاهای بالتیک و شمال واقع شده است و رسما یک کشور بزرگ از منظر کشتیرانی و صنعتی در اروپا محسوب می‌‌شود. بنادر آلمان نقش حیاتی در تجارت، صادرات و واردات این کشور دارند و دولت آلمان اداره بنادر این کشور را بر عهده دارد. بنادر آلمان از طریق خطوط اصلی کشتیرانی با سایر کشورها ارتباط مستقیم دارند. در ادامه مطلب با بزرگترین بنادر آلمان آشنا می‌‌شویم.


۱. بندر‌هامبورگ
بندر‌هامبورگ؛ یک بندر دریایی واقع در رودخانه البه در‌هامبورگ آلمان است که حدود ۱۱۰ کیلومتر از ورودی رود به دریای شمال فاصله دارد. بندر‌هامبورگ بزرگترین بندر آلمان از نظر حجم کالا بوده و به عنوان "دروازه جهانی" آلمان شناخته می‌‌شود. بندر‌هامبورگ دارای حجم پهلوگیری ۳۲۰ میلیون تن است و در محیطی به مساحت ۷۲۵۰ هکتار واقع شده است. این بندر در ۷ می‌‌۱۱۸۹ توسط فردریک ۱ تأسیس شد.‌هامبورگ پانزدهمین بندر بزرگ در سراسر جهان و سومین بندر شلوغ اروپا (پس از روتردام و آنتورپ) است. بندر‌هامبورگ ارتباط حیاتی بین بخش‌های اروپای شرقی و مرکزی را برقرار کرده و ۲۵ درصد از عملیات کشتیرانی داخلی آلمان را به خود اختصاص داده است.

۲.  بندر برمن و برمرهاون
بنادر برمن یا بنادر برمیش؛ از بنادر تجاری برمن و برمرهاون تشکیل شده که از بزرگترین بنادر آلمان هستند. بندر برمن، مهم ترین مرکز صنعتی آلمان، در حاشیه رودخانه وزر در حدود ۷۰ کیلومتری دریای شمال در کشور آلمان قرار دارد. اولین دیوار سنگی این بندر در سال ۱۰۳۲، زمانی که تجارت آن با هلند، نروژ و انگلیس گسترش یافت، احداث شد. طبق آخرین آمار، بیش از ۶۰ میلیون تن کالا شامل ۶ میلیون کانتینر و ۲,۱ میلیون خودرو سالانه در این بندر تخلیه و بارگیری می‌‌شود. بندر برمرهاون شلوغ ترین بندر جهان برای حمل خودرو است. بالگه اولین بندر برمن بود که بر روی شاخه ای باریک از رودخانه وزر قرار داشت.

۳. بندر ویلهلمشاون
بندر Wilhelmshaven؛ تنها بندر آب عمیقی است که بین رودخانه Ems و Weser، در بخش غربی دلتای جید قرار دارد. بندر ویلهلمشاون یک بندر متوسط در آلمان بوده که از دو بخش تشکیل شده است. ویلهلمشاون به عنوان مرکز حمل و نقل فرآورده‌های نفتی، نفت خام و محصولات شیمیایی شناخته شده و مرکز انتقال زغال سنگ برای کل بازار آلمان نیز محسوب می‌‌شود. این بندر مجهز به جدیدترین امکانات بندری برای حمل و نقل کانتینرها، محموله‌های یخچالی، مواد غذایی، محموله‌های فله و محموله‌های عمومی‌‌است. ترمینال کانتینری در ویلهلمشاون در بندر جید وزر، پایانه ای آبی برای پهلوگیری نسل بعدی کشتی‌های کانتینری در مقیاس بزرگ است.

۴. بندر دویسبورگ
‏Duisburg-Ruhrort؛ بزرگترین بندر رودخانه ای در جهان است که اسکله‌های آن نزدیک به ۴۰ کیلومتر در امتداد رودخانه قرار دارند. این بندر تقریباً در ۲۰ کیلومتری شمال دوسلدورف بین رودخانه راین و کانال روهر واقع شده است. بندر دویسبورگ، بندر اصلی کشتیرانی داخلی در آلمان و در مجموع بزرگترین بندر داخلی در جهان برای کلیه امکانات عمومی‌‌بندری و خصوصی است. امکانات این بندر شامل فضای انبار سرپوشیده به مساحت حدود ۱,۵ میلیون متر مربع است.

۵. بندر روستوک
بندر روستوک؛ در شمال شرقی آلمان در دهانه رودخانه وارنو در دریای بالتیک واقع شده است. این بندر دارای کانال دسترسی با طول ۳,۶ مایل دریایی و عمق ۱۴.۵ متر است که ورود و خروج آسان شناورها را در شب فراهم می‌‌کند. این بندر ظرفیت پذیرش کشتی‌هایی به طول ۳۰۰ متر و عرض تا ۴۵ متر و آبخور ۱۳ متر را دارد. بندر روستوک با موقعیت جغرافیایی مطلوب و سرمایه گذاری‌های زیرساختی قابل توجه، در مسیر تبدیل شدن به دومین بندر در میان بنادر دریایی بالتیک است.



  کد خبر : 6364
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :