جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 29 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۵۶:۵۵

مدیرعامل کشتی‌رانی خبر داد
تنها از 10 درصد ظرفیت ترانزیتی کشور استفاده می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: با وجود ظرفیت بالای ترانزیتی کشور متأسفانه فقط از 10 درصد این ظرفیت ترانزیتی استفاده می‌کنیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از فارس، محمد سعیدی امروز در مراسم رونمایی از سیلوهای غلات بندر انزلی با ظرفیت 45 هزار تن که توسط کشتی‌رانی دریای خزر در حال تکمیل است اظهار داشت: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشت که همراه با فراز و نشیب گسترده بود و برآیند همه این اتفاقات در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی به اینجا رسید که امروز ایران به عنوان کشوری آزاد، مقتدر و مستقل در خاورمیانه عرض اندام کرده است. وی ادامه داد: این قدرت فقط در حوزه سیاست خارجه نیست بلکه در حوزه‌های علم و فناوری نیز با اتکا به نیروهای داخلی توانسته‌ایم افتخارات بزرگی کسب کنیم. مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در بحث فناوری‌های نوین ایران در سال‌های 56 و 57 پیشرفتی نداشت و در حوزه‌های پزشکی، هسته‌ای، نظامی و دانش‌بنیان کاملاً وابسته بودیم اما امروز به عنوان مثال 98 درصد جراحی‌های پزشکی در داخل کشور انجام می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه در حوزه‌های دانش‌بنیان اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده است، گفت: در عرصهبایوتکنولوژی ما رتبه دوازدهم دنیا را داریم. در حوزه هسته‌ای اتفاقات مهمی در کشور رخ داده است و امروز ایران از نظر فناوری و تکنولوژی رتبه اول منطقه را دارد. وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید روز و شب به فکر اشتغال‌زایی باشند،گفت: ایجاد ارزش افزوده نیز باید مورد توجه باشد. مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از اینکه فقط از 10 درصد مزیت ترانزیتی کشور استفاده می‌شود، گفت: ایران می‌تواند نقطه اتصال دریاهای آزاد به اروپا باشد. سعیدی با اشاره به مزایای بی‌شمار خط آهن قزوین - رشت و در ادامه تا انزلی و آستارا و آستارا به آذربایجان گفت: هر روز کوتاهی در تکمیل این خط موجب زیان است. ایجاد زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای اشتغال پایدار ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: اگر بنادر جنوبی ما با ریل به بنادر شمالی و گیلان متصل شود و سپس به اوکراین و اروپا وصل شویم در واقع کالا از بندر شهید رجایی با ریل به گیلان و سپس به اروپا حمل می‌شود.

مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما به تازگی طی هماهنگی با چینی‌ها خط چین - آکتائو - انزلی را راه‌اندازی کرده‌ایم و به تازگی چهارمین کشتی هم در این خط بارها را جابه‌جا کرد. سعیدی گفت: گیلان می‌تواند ظرفیت نقطه اتصال ایران به اروپا باشد و قلب این موضوع بندر انزلی است. وی گفت: احداث سیلو توسط شرکت کشتی‌رانی دریای خزر و ورود ما به این حوزه به آن علت بود که ما آینده انزلی و گیلان را شکوفا دیدیم و خواستیم واردات غلات از اوکراین، روسیه و آذربایجان پویا شود. مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید به کشتی‌رانی دریای خزر کمک کند، کشتی‌رانی بازوی دولت است، وظیفه ما سیلوسازی نیست ما باید کاری کنیم که صاحبان کالا دغدغه نداشته باشند. سعیدی بیان کرد: سیلوهایی که امروز رونمایی شد ایجاد 80 شغل مستقیم و 350 شغل غیرمستقیم می‌کند. وی افزود: پس از تحریم‌های اخیر 17 خط از بنادر ما رفتند و فقط یک خط مانده است.



  کد خبر : 6296
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :