چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 24 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۷:۲۸

سود سرشار شرکت فرانسوی توتال از خاورمیانه و ایران

باشگاه خبری فراساحل: در حالی که شرکت‌های رقیب توتال با نفت شیل آمریکا درگیر هستند، اما این شرکت فرانسوی سود سرشاری از خاورمیانه از جمله ایران می‌برد، رئیس توتال می گوید ما همه مخاطرات این منطقه را به جان می‌خریم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از بلومبرگ، در حالی که شرکت‌های رقیب توتال سرگرم اکتشافات و حفر چاه‌های نفتی شیل در آمریکا هستند، این شرکت فرانسوی از منطقه خاورمیانه سود سرشاری می‌برد. شرکت بزرگ فرانسوی توتال به عنوان نخستین شرکت غربی پس از برجام، قراردادی را با ایران امضا کرد و در ادامه پروژه‌هایی را در ابوظبی و قطر گرفت که به گفته پویانه رئیس شرکت توتال،‌درآمد ۴۵۰ میلیون دلاری از لیبی گل سرسبد این قراردادها بوده است. پویانه در مصاحبه تلویزیونی در بلومبرگ اعلام کرده است که ما حاضر هستیم تمام مخاطرات را به جان بخریم، در این مسیر توتال در منطقه‌ای که سود زیادی برای این شرکت دارد فعالیت می‌کند.

پویانه رئیس توتال فرانسه در منطقه خاورمیانه و آفریقا کار می‌کند که هزینه تمام شده برای هر بشکه نفت پایین است و در منطقه‌ای سرمایه‌های خود را متمرکز کرده است که دیگر شرکت‌های غربی که سالهاست از آن بیرون آمده‌اند. اما فعالیت توتال در این منطقه بیشتر به یک قمار شباهت دارد. در لیبی شرکت توتال در حال خرید منطقه‌ای است که گاه و بیگاه تحت حمله قرار می‌گیرد. در ایران قراردادی که بسته است تا حدودی درگیر تحریم‌های آمریکاست، اگرچه گفته می‌شود تحریم‌ها برداشته شده، اما هرازگاهی اظهارات جدید ترامپ پیام خطر می‌دهد، همچنین توتال یک گام خطرناک دیگری را در قطر برداشته که این کشور محل مناقشه و مشاجرات دیپلماتیک با کشورهای عربی نظیر امارات متحده عربی است.



  کد خبر : 5170
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :