جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 29 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۳:۱۴

اقدامات شیلات برای مقابله با دزدی دریایی محرمانه است

باشگاه خبری فراساحل: رئیس سازمان شیلات ایران، گفت: سازمان شیلات ایران اقدامات اساسی برای پیشگیری و مقابله با دزدی دریایی به طور مستمر انجام می‌دهد که به دلیل محرمانه بودن فرآیندها و اطلاعات تبادلی، جزئیات این اقدامات را نمی توانیم اعلام کنیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، دکتر حسن صالحی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در جهت مقابله با دزدی دریایی در اقیانوس هند، بیان داشت: سازمان شیلات ایران اقدامات اساسی برای پیشگیری و مقابله با دزدی دریایی به طور مستمر انجام می‌دهد. رئیس سازمان شیلات ایران، ادامه داد: به دلیل خیلی محرمانه بودن فرآیندها و اطلاعات تبادلی جزئیات این اقدامات را نمی توانیم اعلام کنیم اما کلیاتی از این اقدامات قابل ذکر است. معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان ساخت: سازمان شیلات ایران به عنوان عضو محوری با مساعدت و هماهنگی وزارت کشور، اقدام به تهیه، تدوین و اجرای دستورالعمل هماهنگی صید در آب‌‌های فراساحل از سال 1395 کرده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران،اضافه کرد: که بر این اساس شورای امنیت کشور 10 دستگاه حاکمیتی کشوری، لشکری، امنیتی و همچنین سه رده از جامعه صیادی را با هدف حمایت ملی از تاب آوری صید و صیادی در آب‌‌های فراساحل ، بهبود امنیت دریانوردی در اقیانوس هند و همچنین مشارکت موثر بهره برداران در مبارزه با پدیده ربایش شناورها نقش آفرین کرده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی به تهیه و ابلاغ هشدارهای پیشگیرانه در حیطه امنیت دریانوردی شیلاتی به جامعه صیادی قبل از انجام سفرهای دریایی به آب‌‌های فراساحلی نیز به عنوان اقدامی دیگر در راستای پیشگیری از دزدی دریایی اشاره کرد. دکتر صالحی همچنین از برگزاری کارگاه‌‌ها و دوره‌‌های آموزشی با رویکرد امنیت دریانوردی شیلاتی در استان‌‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با هماهنگی و مشارکت مرزبانی ناجا و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای فراگیران ذی ربط از جمله مدیران تعاونی‌‌های صیادی، مالکین و ناخداهای شناورهای صیادی توسط این سازمان خبر داد. 

به گفته رئیس سازمان شیلات ایران، هماهنگی و پیگیری موارد دریایی، انتظامی و امنیتی مربوط به شناورهای صیادی فعال در آب‌‌های فراساحل و خدمه آنها در زمان بروز حوادث مرتبط با ربایش و یا توقیف شناورهای صیادی با همکاری مراجع ذی ربط انجام می‌شود. وی در ادامه خاطرنشان ساخت: پیگیری امور و همکاری با دستگاه‌‌های انتظامی، دفاعی، دریایی، امنیتی و دیپلماسی برای آزادی سرنشینان و شناورهای ایرانی در حدود شمال غرب اقیانوس هند از سوی سازمان شیلات ایران انجام می‌شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: صیادان با رعایت عدم ورود به مناطق ناامن در اقیانوس هند از احتمال وقوع حمله دزدان دریایی به آنها جلوگیری کنند.



  کد خبر : 5158
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :