جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 28 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۲:۰۳

شهرک صنایع دریایی در جنوب کشور ساخته می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره با ممنوعیت واردات شناور کمتر از 100 هزار تن به کشور، گفت: کلنگ ساخت شهرک صنایع دریایی در سفر آتی رییس جمهوری، در جنوب به زمین زده می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری در نشست شورای عالی صنایع دریایی افزود: 2 هزار و 500 شناور در بوشهر وجود دارد که باید به شناورهای امروزی تبدیل شوند تا حمل بار به صرفه باشد و بازار کار وسیعی را بوجود آورد. وی یکی از موضوعات مهم در زمینه نوسازی ناوگان دریایی را تامین مالی و فاینانس دانست و ادامه داد: باید به علل و عوامل عقب ماندگی در این صنعت بپردازیم و تا جایی که ممکن است این عوامل را کمرنگ کنیم و از همه مسئولان بخواهیم که در حل مشکل قدم بردارند.

وزیر صنعت از رییس جمهوری به عنوان رییس شورای عالی صنایع دریایی درخواست کرد در تامین منابع مالی شناورسازی در کشور مساعدت کند و تصریح کرد: صندوق ذخیره ارزی می‌تواند بخشی از منابع خود را بدین منظور اختصاص دهد. وی یادآور شد: مهمترین تمدنهادر کنار آبهابه وجود آمدند و جای تعجب است که از خرمشهر تا گواتر مجموعه عظیمی در دسترس ما و خالی از سکنه و بدون امکانات است. شریعتمداری تصویر آینده را نومیدانه و مایوس کننده ندانست و افزود: باید شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور برسانیم و به سمت حل مشکلات حرکت کنیم. وی افزود: صنعت دریایی به نقشه راه صحیحی برای شناسایی مشکلات موجود و عوامل عقب ماندگی خود نیاز دارد تا متناسب با آن راه حل‌هایی اندیشیده شود.

بنا بر اعلام وزارت صنعت، وی افزود: برای حل مشکل باید راه حل های منطقی و قابل عمل اجرایی را خلق کنیم و متناسب با آن پیش برویم. وی تصریح کرد: در صنعت دریا عقب مانده ایم و این عقب ماندگی تاریخی را اکنون که همه ارکان در اختیار است باید جبران کنیم. شریعتمداری با اشاره به استفاده نشدن از دریا در توسعه کشور و نبود توسعه دریا محور تاکید کرد: باید از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز مهم، مراکز ساخت و تولید، دولت و مراکز مهم دریایی استفاده کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید سهم بیشتری از کیک بزرگ خدمات جهان را در اختیار بگیریم؛ این در حالی است که با وجود تحریمهاو فشار آمریکا بازارهای جهان در حال باز شدن به روی ماست. وی گفت: باید به دنبال شناسایی عواملی باشیم که اجازه پیشرفت در این صنعت را نداده و در این زمینه نیاز به برنامه راهبردی برای رفع معضلات توسعه صنایع دریایی در ایران هستیم.


شهرک صنایع دریایی در جنوب کشور ساخته می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره با ممنوعیت واردات شناور کمتر از 100 هزار تن به کشور، گفت: کلنگ ساخت شهرک صنایع دریایی در سفر رییس جمهوری در جنوب به زمین زده می‌شود. شریعتمداری تصویر آینده را نومیدانه و مایوس کننده ندانست و افزود: باید شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور برسانیم و به سمت حل مشکلات حرکت کنیم. وی کشور را دارای ذخایر ارزشمندی از نیروی انسانی برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چهارمین تولیدکننده مهندس در جهان است و به عنوان نمونه، کلونی ایرانیان آمریکا با دانش ترین کلونی یک کشور خارجی در آن کشور است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نگاه توسعه دریامحور مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: مسیرهایی را پشت سر گذاشتیم، اما باید سرعت خود را افزایش دهیم، در این پیوند برنامه راهبردی صنایع دریایی در افق 1404 را داریم که پایه بسیار خوبی برای ادامه مسیر است. شریعتمداری در پایان گفت: تا پایان فروردین ماه آینده، سند اصلاحیه قانون و برنامه عملیاتی یکساله سال 97 در بخش‌های مختلف برای توسعه صنایع دریایی باید تهیه و تنظیم شود.



  کد خبر : 5154
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :