پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 28 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۱:۰۴

نقض تحریم‌ها به دلیل سرمای هوا:
گاز روسیه از بریتانیا به آمریکا می‌رود!

باشگاه خبری فراساحل: ایالات متحده از بریتانیا، که جدیدا اولین محموله گازی سیبری را از روسیه تحویل گرفته است، گاز طبیعی وارد می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از بلومبرگ، کسی انتظار نداشت که در زمستان امسال ایالات متحده برای گاز طبیعی به اروپا روی بیاورد. حالا که سرمای قطبی بر اِست‌کاست ایالات متحده چنگ انداخته است، و قیمت سوخت بالا رفته است، یک تانکر با باری از محموله گاز طبیعی مایع شده از بریتانیا به مقصد بوستون بار زده شده است، که احتمالا بخشی از آن تولیدی پروژه سیبری است که ایالات متحده محدودیت مالی فراوانی برای آن در نظر گرفته است. بلومبرگ می‌گوید تانکر گلسری، در ۲۲ ژانویه و بعد از بارگیری سوخت از تانک ذخیره در ایزل‌آوگرین بریتانیا وارد بوستون می‌شود. این تانکر کوتاه زمانی بعد از آنکه اولین محموله گازی واحد ۲۷ میلیارد دلاری LNG یامال مناطق یخ‌زده شمال روسیه به ترمینالی در نزدیکی لندن رسید، در گرین لنگر انداخته است.  تراوور سیکروسکی، رییس بخش گاز، زغال سنگ و کربن شرکت اسپکت انرژی می‌گوید «گاز طبیعی از هر کجا که باشد برای بازار شمال شرق ایالات متحده که بالاترین نرخ گاز در دنیا را دارد سودآور است».

بر اساس داده‌های دپارتمان انرژی ایالات متحده، این کشور در سال ۲۰۱۴ یک محموله از ترمینال هلوای اسپانیا دریافت کرده بود و محموله‌ای که از بریتانیا دریافت می‌کند اولین محموله دریافتی ایالات متحده از بریتانیاست. ایلات متحده سوخت فوق‌سردشده را برای بوستون بیشتر از تیرینیداد و توباگو دریافت می‌کرد که از زمان آغاز صادرات از خلیج مکزیک در ۲۰۱۶ این واردات کاهش یافته است. هفته گذشته و در پی بارش شدید برف در ایالات متحده، تقاضا برای سوخت در این کشور به شدت افزایش یافت. دمای شبهای بوستون به کمتر از ۹ درجه زیر صفر رسید. پروژه LNG یامال که توسط شرکت نواتک روسیه، شرکت توتال فرانسه و دو شرکت چینی بهره‌برداری می‌شود از سال ۲۰۱۴ به بهانه بحران اوکراین با تحریم‌های مالی ایالات متحده  مواجه شده است. جیمز هندرسون، مدیر برنامه تحقیقات گاز طبیعی در بخش مطالعات انرژی موسسه آکسفور می‌گوید «هیچ چیز طنز آمیزی در این محموله‌ای که به سوی ایالات متحده می‌رود وجود ندارد. این یک تجارت معمولی است. LNG به هر جایی که لازم باشد می‌رود».



  کد خبر : 4999
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :