پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 25 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۸:۳۲

اخاذی مشترک دزدان دریایی و گارد رسمی سومالی از صیادان چابهار

باشگاه خبری فراساحل: رئیس هیئت مدیره اتحادیه‌های صیادی چابهار و کنارک گفت: ساخت‌وپاخت دزدان و گارد رسمی سومالی و اخاذی‌هایی که از صیادان ما می‌کنند به امری عادی در صیادی تبدیل شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و  به نقل از تسنیم، ناخدا علیم افشار با بیان اینکه گارد رسمی و دزدان دریایی سومالی با یکدیگر ارتباط دارند اظهار داشت: لنج‌های ما که در آب‌های قانونی فراساحلی مشغول به صید و صیادی هستند به‌صورت ناگهانی مورد حمله قایق‌های تندروی دزدان دریایی قرار می‌گیرند و از آنجا که لنج‌های ما توان مقابله و فرار را ندارند به‌تصرف در می‌آیند و دزدان برای آزادی هر لنج 60 تا 70 هزار دلار درخواست می‌کنند و اگر این مبلغ به آنها پرداخت نشود لنج را تحویل گارد دریایی سومالی می‌دهند. وی ادامه داد: گارد دریایی ‌هم لنج را مصادره می‌کند و آذوقه و ماهی‌های آن را عمدتاً به هندوها و پاکستانی‌ها می‌فروشد و سهم فروش را میان خود و دزدان تقسیم می‌کند و تازه برای آزادی لنج و صیادان نیز دوباره پول طلب می‌کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صیادی‌های چابهار و کنارک با اشاره به آخرین وضعیت صیادان ربوده‌شده در سومالی، تصریح کرد: لنج ناخدا حیدر رحمتی با 14 سرنشین که در روز 17 مهرماه سال جاری در نزدیکی آب‌های سومالی ربوده شده، هم‌اکنون در مصادره دولت سومالی است و این دولت هر یک از صیادان این لنج را به 2 سال زندان محکوم کرده است. افشار با بیان اینکه برای آزادی لنج ناخدا حیدر رحمتی 100 هزار دلار و برای آزادی هر یک از ملوانان یک هزار و 500 دلار طلب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیار اتفاق افتاده لنج‌ها همان کمیسیون اولیه 60 تا 70 هزار دلاری را به دزدان می‌پردازند و خود را خلاص می‌کنند اما لنج ناخدا رحمتی به‌دلیل آنکه چنین مبلغی را نداشته به اسارت درآمده و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته وگرنه ساخت‌‌و‌پاخت دزدان و گارد سومالی با هم و اخاذی‌هایی که از صیادان ما می‌کنند به امری عادی در صیادی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در تلاشیم از طریق مساعدت سازمان شیلات و وزارت امور خارجه مبلغی را جمع‌آوری و برای آزادی صیادان لنج ناخدا رحمتی بپردازیم اما اینکه بخواهیم ملوانان اسارت گرفته‌شده را به اسیرهایی که توسط دولت و اسیرهایی که توسط دزدان دریایی به‌اسارت گرفته‌ می‌شوند تقسیم کنیم اشتباه نادرستی است چرا که در کشور بحران‌زده سومالی حکومتی واحد و مرکزی وجود ندارد و گارد دریایی نیز از خود دزدان تشکیل شده و از طریق غارت کشتی‌ها و لنج‌های عبوری به‌روش‌های مختلف روزگار می‌گذرانند.



  کد خبر : 4988
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :