شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 20 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
حوادث دریایی سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۵:۵۷

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:
رایزنی برای آزادی 16 ملوان ایرانی اسیرِ دولت سومالی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: رایزنی های بین المللی برای آزادی 16 ملوان شهرستان کنارک جمهوری اسلامی ایران که در اسارت گارد ساحلی دولت سومالی قرار گرفته اند، در حال انجام است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، هدایت الله میرمرادزهی اظهار داشت: یک فروند لنج صیادی با 18 سرنشین 14 مهر از اسکله بندر کنارک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان با هدف صید تن ماهیان بر اساس کد 25 و قانون IOTC (کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند) عازم آب های مشترک فراساحلی شده و در حال صید بودند که گارد ساحلی کشور سومالی به طرف آنان تیراندازی کرده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل صیادان ایرانی در عرصه بین المللی و در غرب اقیانوس هند سالهاست که یکی از بهره برداران مهم در بین 32 کشور عضو IOTC (کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند) هستند.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: بر اثر تیراندازی گارد ساحلی سومالی به لنج صیادی ایرانی یک ملوان کشته و یک نفر دیگر زخمی و به همراه 16 نفر دیگر بازداشت شدند. وی ادامه داد: هم اینک 17 ملوان کنارکی توسط دولت سومالی دستگیر و در اسارت هستند. مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اسارت صیادان کنارکی گزارش دقیقی در رابطه با مقصد و محل دقیق این لنج ایرانی در دست نیست. میرمرادزهی اظهار داشت: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان به محض دریافت گزارش این حادثه موضوع را به نیروی دریایی، یگان حفاظت شیلات استان، نمایندگی سفارت جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه آزاد چابهار، دستگاههای نظامی و امنیتی و سازمان شیلات ایران اطلاع رسانی شد. وی گفت: پیگیری لازم برای آزادی و احقاق حق ملوانان کنارکی در حال انجام است زیرا صیادان یادشده بر اساس قانون IOTC تنها با هدف تامین مواد اولیه کارخانجات و معیشت خود در حال صیادی بودند که این اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای 9 بندر ماهیگیری شامل پسابندر، تیس، کنارک، رمین، کلات زرآباد، پزم، هفت تیر شهر چابهار، بریس و تنگ در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک است. وی افزود: 2 هزار و 400 فروند شناور صیادی اعم از قایق و لنج در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند. مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از شناورهای کلاس لنج شیلات سیستان و بلوچستان افزون بر 950 فروند توانایی انجام عملیات صید در ‌آب‌های آزاد و حوزه اقیانوس هند را دارند که در بعضی مواقع تا صدها مایل از ‌آب‌های ایران فراتر رفته تا به صیدگاه‌های مناسب تن ماهیان در اقیانوس دسترسی یافته و از ذخایر مشترک برداشت کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل بندر کنارک در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای عمان (مکران) و همسایگی شهرستان چابهار و استان هرمزگان واقع شده است.



  کد خبر : 4572
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :