پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 25 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۲۱:۴۹

بازسازی تجهیزات استراتژیک بندر امام توسط سازندگان داخلی

باشگاه خبری فراساحل: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از منابع داخلی در بازسازی تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کشتی‌ها، قطعاتی از این تجهیزات با مشارکت توان داخلی کشور بازسازی شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل ازایسنا، رضا زاده سرپرست واحد فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با  اشاره به تلاش کارشناسان واحد فنی و نگهداری این اداره‌کل برای حفظ آماده‌بکاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندری و کسب رضایتمندی مشتریان و صاحبان کالا اظهار کرد: پس از بررسی تقاضاهای بهره‌برداران برای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات استراتژیک از جمله جرثقیل‌های ۵۰۰ تنی و برج‌های مکنده غلات، بازسازی و ساخت برخی از قطعات مهم آن‌ها با بهره‌گیری از توان تأمین کنندگان داخلی، ضمن اتکاء بر توان بومی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ساخت جعبه دنده (گیربکس) اصلی جرثقیل‌های لیبهرLHM ۵۰۰ و بازسازی کامل لگ افقی و عمودی آنلودرهای مکانیکی به سفارش شرکت راهبر پایانه اختصاصی تخلیه و بارگیری غلات به دو شرکت تأمین کننده توانمند داخلی از جمله اهم این اقدامات به شمار می‌رود. رضا زاده تصریح کرد: در جریان این بازسازی که با ساخت بدنه کانوایرهای زنجیری و لینک‌های مرتبط همراه بوده،  بهینه‌سازی لازم نیز در رابطه با ایجاد مسیر تردد و دسترسی به آن‌ها صورت گرفته است. وی همچنین ساخت جک استقرار جرثقیل‌های لیبهرLHM ۵۰۰ و ساخت قرقره‌های بوم جرثقیل‌های لیبهرLHM ۵۰۰ را از جمله اقدامات مهمی برشمرد که با مشارکت توان و منابع داخلی در این مجتمع بزرگ بندری صورت پذیرفته است.

رضا زاده با اشاره به این‌که پروژه ساخت جک هیدرولیکی جرثقیل ۱۴۰ تنی (ویژه تخلیه و بارگیری محموله‌های سنگین) با اتکاء بر توان صنایع داخلی در این حجم و ابعاد، برای نخستین بار در بنادر کشور صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تمام مراحل ساخت این قطعه، تحت نظارت کارشناسان فنی و بازرسی‌های منظم بر روند ساخت آن انجام شده است که موجب تضمین کیفیت نهایی و کارایی آن می‌شود. رضا زاده، تقویت صنایع داخلی، کاهش وابستگی به کشورهای سازنده این نوع تجهیزات و همچنین کاهش خروج ارز را از اهم مزیت‌های انجام این پروژه برشمرد.



  کد خبر : 3092
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :