جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 29 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۲۰:۴۱

مدیر بنادر شرق هرمزگان:
توسعه سواحل و رونق کسب و کار سه بندرسواحل مکران

باشگاه خبری فراساحل: مدیر بنادر شرق هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه سواحل مکران، گفت: برای توسعه این سواحل و رونق کسب و کار در این منطقه سه هزار و 400 میلیارد ریال برای سه بندر جاسک، تیاب و سیریک هزینه شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، محمد محسنی روز جمعه درگفت وگو با خبرنگاران در بندرعباس افزود: 95 درصد عملیات لایروبی بندر جاسک به اتمام رسیده، عملیات تکمیل زیرساخت‌‌‌‌های بندری بندر سیریک نیز پایان یافته و لایروبی بندر تیاب نیز بیش از 30 درصد افزایش یافته و انتظار داریم با رونق اقتصاد توسعه سواحل شرق هرمزگان با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه با توسعه تدریجی سواحل مکران گردشگران بیشتری برای سفر به این منطقه اظهار تمایل ‌‌‌‌می‌کنند و هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی ساخت یک پست اسکله200 متری را در بندر سیریک در دست بررسی نهایی قرار داده است، گفت: آمارها نشان ‌‌‌‌می‌دهند که تنها در سال گذشته بیش از 200 هزار گردشگر به این قسمت استان هرمزگان سفر کرده‌اند. محسنی اظهار داشت: 50 تا 60 درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌‌‌‌های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.

مدیر بنادر شرق هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت سفرهای دریایی در هرمزگان ، گفت: 95 درصد سفرهای دریایی کشور در استان هرمزگان به خصوص بندر شهید حقانی انجام ‌‌‌‌می‌شود و هم اکنون که فصل سفر نیست به طور متوسط روزانه هشت هزار نفر (رفت و برگشت 16 هزار نفر) بین بندر حقانی و بنادر جنوبی قشم و سایر بنادر سفر ‌‌‌‌می‌کنند. محسنی بیان کرد: در مجموع ظرفیت صندلی برای سفر گردشگران دریایی در شناورهای بندر حقانی به بیش از چهار هزار و 800 صندلی رسیده و تا عید نوروز نیز چندین شناور دریایی به ناوگان مسافری این بندر اضافه ‌‌‌‌می‌شود و قرار است بخشی از بلیت این شناورها به صورت اینترنتی و بخشی دیگر در سطح شهر به مردم عرضه شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح جدید در بندر شهید حقانی، قیمت بلیط شناورها براساس سرعت حرکت آنها بر روی آب تعیین شده، گفت: با کلاس بندی شناورها به گروه A و B طبق استانداردهای بین المللی قیمت بلیط آنها با توجه به مایل سرعت تعیین شده و آمارها نشان ‌‌‌‌می‌دهد که 65 درصد مردم برای سفر به شناورهای پرسرعت علاقمند هستند. بر اساس این گزارش، سالیانه به طور متوسط 18 میلیون سفر دریایی در بنادر شمالی و جنوبی انجام ‌‌‌‌می‌شود که 95 درصد آن در بندر هرمزگان است. مکران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از راس‌الکوه در غرب جاسک تا لاس بلا در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده است. همچنین سواحل مکران دروازه طلایی کشور است که به سوی دریاهای آزاد و فرصت‌هایی ارزشمند آن قرار دارد و کلید بهره گیری از این فرصت استثنایی توسعه آن است.



  کد خبر : 3082
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :