جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 29 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۳:۰۸

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:
آخرین وضعیت پرونده تحریم مجدد شرکت ملی نفتکش

باشگاه خبری فراساحل: شرکت ملی نفتکش ایران در اکتبر 20122 همانند بسیاری دیگر از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، در فهرست تحریم‎های اتحادیه اروپا قرار گرفت. این شرکت 27 دسامبر 2012 علیه تصمیم 2012/635 شورای اتحادیه اروپا نزد دیوان دادگستری اتحادیه اروپا شکایت کرد که رأی دادگاه اتحادیه اروپا در 3 ژوئیه 2014 به نفع شرکت ملی نفتکش ایران صادر شد و شورای اتحادیه اروپا هم نسبت به حکم دادگاه درخواست بازنگری نکرد. با این وجود، در تاریخ 12 فوریه 2015، طی تصمیم 2015/236، اتحادیه اروپا شرکت ملی نفتکش را با دلایل جدید در فهرست تحریم خود حفظ کرد. شرکت ملی نفتکش ایران در 24 آوریل 2015 دوباره علیه تصمیم 2015/236 شورای اتحادیه اروپا شکایت کرد و حدود 4 ماه پیش، یعنی در تاریخ 14 سپتامبر 2016، این بار دادگاه اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران رای داد که این شرکت قرار بود تا پایان ماه نوامبر دفاعیه خود را در قالب لایحه اعتراضی به دادگاه عمومی اروپا ارسال کند.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل «سیروس کیان ارثی» مدیرعامل شرکت ملی نفتکش  درخصوص آخرین وضعیت لایحه اعتراض به حکم دادگاه عمومی اروپا که اخیرا تسلیم این دادگاه شده است گفت:  لایحه اعتراض به رای دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در ارتباط با پرونده تحریم مجدد شرکت ملی نفتکش ایران (مربوط به فوریه سال 2015)، در نوامبر سال2016 به منظور اثبات غیرقانونی بودن این تحریم و در راستای سیاست‎های کلان شرکت، تسلیم این دادگاه شد که در این ارتباط منتظر صدور رأی دادگاه هستیم. البته لازم به ذکر است که با پیگیری‎های حقوقی بعمل آمده در ارتباط با تحریم اولیه شرکت ملی نفتکش ایران در سال 2012 ، ما موفق به اخذ رأی برائت از اتهامات وارده و لغو تحریم این شرکت در سال 2014 شدیم.

وی ضمن تشریح جو روانی حاکم بر فعالیت این قبیل دادگاه‎ها، بر فعالیت ناوگان  شرکت ملی نفتکش ایران و تمایل شرکت‎های خارجی برای همکاری  با این ناوگان اظهار داشت: اساساً دادگاه مرجع وضع تحریم نیست و تحریم‎های اروپایی از سوی شورای اتحادیه اروپا صادر می‎شوند؛ لذا طرح دعوی علیه تحریم‎های صادره از سوی این شورا می‎بایست در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا طرح گردد. در حال حاضر نیز با توجه به شرایط فراهم شده در پسابرجام و لغو تحریم‎ها، مشکلات ناوگان شرکت از قبیل استفاده از کلاس و بیمه بین‎المللی مورد قبول بازار، رفع شده است و بالطبع تمایل زیادی از سوی شرکت‎های خارجی برای از سرگیری روابط تجاری با شرکت ملی نفتکش ایران وجود دارد. در این ارتباط لازم به ذکر است که درحال حاضر روابط تجاری با تعدادی از شرکت‎های اروپایی و دیگر شرکت‎های صاحب نام بین‎المللی از سرگرفته شده و در حال توسعه است.



  کد خبر : 3077
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :