جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 19 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گفتگوی ویژه پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۱۷:۵۸

شناور HL5000 هیچ نقشی در آسیب دیدن خطوط لوله فاز19 ندارد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت فن آوری آب‌های عمیق، اخبار منتشره در برخی رسانه ها و فضای مجازی را مبنی بر اینکه عملیات لنگر اندازی شناور HL5000 علت آسیب دیدن خط لوله فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی بوده است را تکذیب کرد. یاسر فدایی در گفتگو با باشگاه خبری فراساحل ضمن تکذیب این شایعات گفت: همانطور که مطلع می باشید حادثه خط لوله فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی در تاریخ دوم دی ماه سال جاری رخ داده است. این در حالی است که شناور شرکت صدرا از هفت روز قبل، جهت انجام عملیات نصب سکوی فاز 17 میدان گازی پارس جنوبی در منطقه مستقر شده و در حضور نمایندگان کارفرما اقدام به عملیات لنگر اندازی نموده بود ود و از آن تاریخ به بعد نیز شناور HL 5000 هیچ گونه جابه جایی نداشته است.

فدایی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه شخصا در زمان اجرای این پروژه در محل حضور داشته است گفت: با توجه به اینکه نزدیک‌ترین لنگر شناور ما با محل حادثه  1470 متر فاصله دارد و طول وایر لنگرهای شناور HL5000  نهایتا 800 متر می‌باشد، عملا امکان این برخورد به هیچ وجه وجود ندارد و به همین دلیل انتشار این شایعات بسیار غیر منطقی و به دور از منطق می‌باشد. این در حالی است که بررسی‌های انجام گرفته توسط شرکت تاسیسات دریایی در زمان حضور شناور شرکت صدرا نیز نشان می‌دهد لنگرهای این شناور به هیچ وجه نزدیک خط لوله آسیب دیده نبوده است.

فدایی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه مقصر نشان دادن شرکت صدرا آنهم همزمان با موفقیت این شرکت در نصب سکوی فاز 17 بوسیله شناور HL5000 به نوعی غرض ورزی محض جهت دور نگاه داشتن این شناور از حوزه فراساحل و بازگذاشتن میدان برای رقبای این شرکت می‌باشد، تصریح کرد. شناورهای عملیاتی مانند HL5000 به دلیل دارا بودن تجهیزات موقعیت یابی پیشرفته‌ به راحتی می‌توانند موقعیت لنگرهای خود را ارزیابی نمایند و در چند سال گذشته نیز هیچ ‌گونه صدمه‌ای از جانب این نوع از شناورها به خطوط لوله فراساحلی کشورمان وارد نشده است. فدایی در انتهای اظهارات خود ضمن درخواست از رسانه ها و کارشناسان مرتبط با پروژه های فراساحلی از انتشار اخبار نادرست و غیر مستند گفت: منطقی‌ترین شیوه آن است که با استفاده از تصاویر مربوطه علل این حادثه توسط متخصصین بررسی  و تحلیل شود و اخبار به درستی منعکس شود. 

لازم به ذکر است که پس از انتشار اخبار مرتبط با آسیب دیدن خط لوله فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی، سایت خبری عصر نفت به نقل از یک مقام آگاه در شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده بود که یکی از شناورهای مستقر در محدوده آب‌های فاز 19 پارس جنوبی، بتازگی حین جابه‌جایی، از کنترل خارج شده و لنگر آن با یکی از خطوط لوله انتقال گاز فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی برخورد و موجب پارگی و افت فشار خط لوله آسیب دیده شده است. این منبع آگاه هر چند در اظهارات خود هیچ اشاره ای به نام HL5000 نکرده بود ولی سایت عصر نفت پس از انتشار این خبر در کانال تلگرامی خود با انتشار تصویری از شناور HL5000 شناور مذکور را علت بروز حادثه معرفی کرده بود. 



  کد خبر : 3029
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :