پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 28 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
انرژی های نوین سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۴۷:۰۳مترجم: شهربانو جمعه پور

چین از برنامه ریزی های خود در بخش انرژی های بادی فراساحلی عقب ماند

باشگاه خبری فراساحل: چین، تولیدکنندۀ برتر برق از توربین‌های بادی، در جهان است که 145 گیگاوات ظرفیت نصب ‌شده دارد که بیشتر این مقدار، روی خشکی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از Gulf Times، کسانی که در زمینه انرژی های بادی فراساحلی در چین فعالیت می کنند، اعلام کرده اند: این کشور، به دلیل مشکلات فنی و هزینه‌های زیاد، در حال بازماندن از اهداف خود جهت ارتقای ظرفیت انرژی بادی دریایی خودش است. آنان تصریح کرده‌اند: در صورت عدم اختصاص یارانه‌های دولتی بیشتر در این زمینه، چین نمی تواند  10 گیگاوات برق وعده داده شده را تا سال 2020، از منابع انرژی بادی فراساحلی تأمین کند.


یکی از دلایل اعمال فشار بر دولت چین برای گسترش استفاده از انرژی های فراساحلی، نزدیکی قطب‌های اصلی اقتصادی این کشور به سواحل است. اولین پروژه فراساحلی چین، مزرعه بادی 102 مگاواتی Donghai Bridg بود که هشت سال پیش در شانگهای ساخته شد. امّا؛ از آن زمان تا کنون، توسعه استفاده از انرژی های بادی فراساحلی در چین با سرعت کمتری صورت گرفته است. در این ارتباط، توسعه استفاده از این نوع انرژی ها، با ظرفیت مجموع فقط یک گیگاوات در مقابل هدف پنج گیگاواتی شورای جهانی انرژی بادی تا سال 2015، انجام شده است.


وانگ ون، سخنگوی  شرکت Sinovel  به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ توربین‌های بادی فراساحلی چین، تصریح کرد: حفظ نگرش محافظه کارانه در مورد استفاده از انرژی های بادی فراساحلی تا سال 2020، زیان هایی را به بار خواهد آورد، امّا؛ همین نگرش هم مثبت خواهد بود، زیرا موجب صعود پلکانی سرمایه‌گذاری چین می شود. وی در ادامه گفت: فراساحلی شدن تاسیسات، یک روند جهانی است، امّا؛ در این زمینه به پشتیبانی مالی برای مقابله با موانع فنی نیاز است. ون تصریح کرد: هزینه ساخت یک پروژه فراساحلی، دو برابر یک نیروگاه در خشکی است و این موضوع لزوم سرمایه گذاری های بیشتر را مطرح می کند.
وی توضیح داد: نصب توربین‌های دریایی بزرگ، چالش‌برانگیز است و کشورهای زیادی درحال کار در فازهای اولیه نصب این توربین ها هستند. سخنگوی  شرکت Sinovel همچنین اظهار کرد: در حالیکه، کشورهایی نظیر دانمارک، بریتانیا و آلمان، تاکنون توربین های فراساحلی زیادی را نصب کرده اند، امّا؛ مقامات چینی اذعان دارند که هزینه‌ها، مانع اصلی برای نصب این توربین ها در آبهای فراساحلی چین بوده است. به گفته ون، اعتقاد بر این است که ابتدا باید کشور بر فناوری نصب این توربین ها مسلط شود و سپس اقدام به توسعه آنها نماید.


شی لیشا، قائم‌مقام مدیر بخش انرژی های تجدیدپذیر اداره ملی حفاظت محیط‌زیست چین، تصریح کرد: ما به توسعه عظیم در زمینه انرژی های بادی فراساحلی نیاز داریم، امّا؛ با توجه به میزان ریسک بالا در این زمینه و موضوع زمان، نیاز به کسب تجربه و بهبود فناوری ها داریم. وی در ادامه اضافه کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده، تا سال 2020، الزامی نیست.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل، کسانی که در عرصه انرژی های بادی فراساحلی چین فعالیت می کنند، برای جذب سرمایه‌گذاری های بیشتر در این زمینه، خواهان کمک‌های مالی بیشتر یا به اصطلاح تغذیه در تعرفه هستند. امّا؛ شی در این زمینه تصریح کرد: تعرفه فعلی 0.85 یوان (0.1287 دلار) برای هر کیلووات ساعت است که به ‌احتمال ‌زیاد تا پنج سال آینده، این مقدار ثابت باقی می ماند. به این ترتیب، وی نقشه های توسعه دهندگان انرژی های بادی فراساحلی چین را برای افزایش حمایت های مالی نقش بر آب کرد. با توجه به مشکلاتی که ذکر شد، معلوم نیست که چه مقدار از ظرفیت های فراساحلی چین، در آینده مورد استفاده قرار گیرد.



  کد خبر : 1921
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  مترجم: شهربانو جمعه پور

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :