جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 28 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
حفاری یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۵۹:۴۱

استفاده از ربات‌های هوشمند حفاری در دریای شمال

باشگاه خبری فراساحل: از ربات‌های هوشمند در عملیات‌های حفاری دریای شمال تا پایان سال جاری میلادی استفاده می شوند. به گزارش اویل‌اندگس پیپِل، ربات‌های حفاری هوشمند به زودی به سکوهای حفاری وارد می‌شوند و در عملیات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورود ربات‌ها به عرصه فعالیت‌های حفاری یک افسانه علمی نیست و فاصله زیادی نیز با این موضوع نداریم. ربات‌ها وجود دارند، آنها واقعیت دارند و کارکنان بسیار حرفه‌ای و هوشمند عرصه حفاری محسوب می‌شوند و ممکن است که تا پایان سال جاری در برخی عملیات‌ها در دریای شمال مورد استفاده قرار گیرند.

فناوری در سطح جهانی
در دنیای امروز تولید ربات‌ها در هر تجارتی یک روند عظیم به شمار می‌رود. شرکت نروژی آر‌دی‌اس (سیستم‌های رباتیک حفاری) از رقبای خود در زمینه توسعه ربات‌های هوشمند به منظور انجام عملیات‌های پیشرفته در عرصه حفاری پیشرو است. این ربات‌ها که به وسیله برق هدایت می‌شوند، از دقت بسیار بالا و برنامه‌نویسی پیشرفته‌ای برخوردارند. این ویژگی‌ها برای هدایت ماشین‌های چندمنظوره و پیچیده‌ای که قادر به انجام عملیات به صورت همزمان در صنعت حفاری هستند، لازم است. این تکنولوژی در حال حاضر بر روی سکوی حفاری اولریگ (Ullrigg) در یکی از شهرهای نروژ به نام استاوانگر به صورت موفق پیاده‌سازی شده است. پیش‌بینی می‌‌شود که اولین ربات تجاری حفاری، به زودی در دریای سیاه مورد استفاده قرار گیرد.
گروه بین‌الملل ایران دریلینگ



  کد خبر : 1290
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :